بورسبورس اوراق

بورس با اقتدار ۱۸۰هزار واحد را بازپس گرفت

بازگشت شاخص کل بورس تهران به سطح ۱۸۰ هزار واحد، امروز در حالی رقم خورد که به نظر می رسد سیگنال های  مثبت  رشد بورس به سهامداران رسیده و در تصمیمات آن ها اثر داشته است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، طی چند روز اخیر بازار سهام تحت تاثیر رفتارهای هیجانی مسیری غیرمنطقی را آغاز کرد. اما امروز چرخش نگاه سهامداران به سمت مولفه های اثر گذار نشان داد هیجان رسوخ کرده به بازار تا حد قابل توجهی تخلیه شده و بازار با منطق بیشتری فعالیت می کند.

دماسنج بورس تهران امروز با رشد بیش از ۳ درصدی کانال ۱۸۰ هزار واحد را باز پس گرفت. روند صعودی بورس تهران امروز در حالی آغاز شد که همت یکپارچه نمادهای بزرگ در مسیر صعود قابل توجه بود. روندی که خود نشانه مهمی در تغییر دیدگاه سهامداران به سرمایه گذاری در بورس را نشان میداد.

همچنین بخوانید

آیفکس نیز امروز با رشد حدود ۶۸ واحدی به ۱۹۹هزار و ۵۵۲ واحد رسید. در این سمت نیز رشد تقاضا در نمادهای فلزی معدنی اهرم اصلی رشد فرابورس بود.

پیش تر نیز بارها گفته شد که انتشار گزارش های ۶ ماهه ابتدایی سال می تواند نگرشی جدید را در تصمیم سهامداران برای انتخاب یک پرتفوی با کیفیت به همراه داشته باشد. حال، با توجه اینکه انتشار این گزارش ها مقارن با ارزندگی قیمتی در بسیاری از سهام شده است، به نظر می رسد دست سهامداران برای انتخاب سهم های بنیادین قوی بازتر از قبل است.

رشد امروز نماگر شاخص بورس تهران در حالی آغاز شد که گروه های نظیر فلزات اساسی، محصولات شیمیایی و بانک ها در صدر تقاضای سهامداران قرار داشتند. شاهد این مدعا نیز ترتیب نمادهای موثر بر رشد شاخص کل است. فولاد مبارکه اصفهان امروز در حالی بیشترین اثر را بر رشد بورس تهران داشته که حضورحقوقی ها همگام با حقیقی ها در سمت خرید قابل توجه بود. دیگر شرکت موثر بر رشد بازار پتروشیمی خلیج فارس بود که این شرکت نیز شاهد تقاضای تمام قد حقیقی ها در سمت خرید بود.

ارزش معاملات امروز بورس و فرابورس مجموعا به حدود ۲ هزار میلیاردتومان رسید. حجم معاملات بورس امروز ۲ میلیارد و ۸۸۳ میلیون سهم و فرابورس نیز یک میلیارد و ۲۱۴ میلیون سهم بود.

تغییر مالکیت امروز بورس تهران نیز به محدوده ۷۳ میلیارد تومان رسید و بار دیگر سکان این جابه جایی  در دستان بازیگران حقیقی قرار گرفت.

بازیگران خرد بورسی امروز بیشترین خرید خود را در صنعت فرآورده های نفتی و بعد از آن محصولات شیمیایی داشتند. از حیث نمادی نیز بیشترین خرید این گروه در نماد “شپنا” ثبت شد که این رقم به بیش از ۹۸ هزار میلیارد ریال رسید.

در آن سمت حقوقی ها عمده حمایت خود را به سمت صنایعی چون شرکت های بیمه و دستگاه های برقی روانه ساختند. حقوقی ها امروز بیشترین خرید خود را در نماد “سپ” داشتند و بعد از آن “فخوز” مورد حمایت این گروه قرار گرفت.

امروز از میان ۳۸ صنعت بورسی تنها ۱۰ صنعت روند نزولی داشتند. در صدر این جدول گروه زراعت قرار گفت و بعد از آن سایر مالی بیشترین رشد قیمتی را به ثبت رساند. در قعر این جدول نیز صنعت لاستیک قرار گرفت و صنعت بیمعه بعد از آن بیشترین افت قیمتی روزانه را به ثبت رساند.

 

منبع
SENA

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا