بورسفرابورس

ششمین شرکت دارویی در ششمین عرضه اولیه امسال روی تابلو رفت

از آغاز فعالیت فرابورس تا کنون سهام پنج شرکت فعال در حوزه دارویی شامل شرکت‌های سبحان دارو، داروسازی تولید دارو، مواد دارویی البرز بالک، داروسازی کاسپین تامین و داروسازی سبحان انکولوژی در بازارهای اول و دوم فرابورس عرضه شده بود و با عرضه ۱۰ درصد از سهام شرکت داروسازی آوه سینا در نماد «داوه» روز جاری معاملات سهام ششمین شرکت دارویی پذیرش‌شده در فرابورس ایران کلید خورد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی و به نقل از فرابورس ایران، امروز دوشنبه بیست‌وسوم مهرماه ۹۷ شاهد ششمین عرضه اولیه سال جاری در فرابورس بودیم که در جریان آن ۳۵ میلیون سهم از کل سهام شرکت داروسازی آوه سینا برای نخستین بار در بازار دوم عرضه شد که با مشارکت ۲۰۵ هزار نفری خریداران در این عرضه رکورد تعداد شرکت‌کنندگان در عرضه‌های اولیه شکسته شد.

دامنه ثبت سفارش در این عرضه اولیه که به روش بوک‌بیلدینگ انجام شد از مبلغ ۳۰۰۰ تا ۳۳۰۰ ریال در نظر گرفته شد که هر سهم «داوه» در سقف این بازه یعنی ۳۳۰۰ ریال قیمت خورد.

پیش از عرضه، حداکثر سهام قابل خریداری توسط هر شخص حقیقی و حقوقی تعداد ۷۰۰ سهم تعیین شده بود که با استقبال چشم‌گیر از این عرضه به بیش از ۲۰۱ هزار نفر از مشارکت‌کنندگان حداکثر ۱۷۴ سهم تخصیص داده شد.

از ارکان ششمین عرضه اولیه فرابورس می‌توان به مدیر عرضه یعنی شرکت کارگزاری بانک صنعت و معدن و متعهد خرید که شرکت تامین سرمایه امین بود اشاره کرد.

چندی پیش چهل‌ویکمین نشست خبری یک دیدار، یک عرضه در خصوص تشریح ظرفیت‌های شرکت داروسازی آوه سینا و ارائه اطلاعاتی درباره صورت‌های مالی، برنامه‌های توسعه‌ای، میزان تولید و فروش محصولات این شرکت و… برگزار شد که طی این نشست مدیرعامل آوه سینا با اشاره به اینکه آمار فروش این شرکت از سال ۹۳ تا ۹۷ روند صعودی و مطلوبی داشته است، گفت: در سال ۹۳ حدود ۳۶۰ میلیارد ریال فروش داشتیم که در سال ۹۷ این رقم به ۵۷۰ میلیارد ریال رسیده و به همان نسبت سود مطلوبی نیز حاصل شده است.

همچنین معاون مالی و اقتصادی شرکت آوه سینا سرمایه این شرکت را ۳۵۰ میلیارد ریال و جمع دارایی‌های آن را ۹۰۷ میلیارد ریال اعلام کرد.

 

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا