بورسبورس اوراق

با متخلفان بازار سرمایه تعارف نداریم/ بازار مستمر رصد می شود

مدیر نظارت بر بورس‌های سازمان بورس با بیان اینکه در تخلفات مربوط به دستکاری قیمت ها با هیچ فردی، برادرخواندگی و تعارف نداریم، گفت: جلسه با دادستان عمومی و انقلاب تهران برای گسترش همکاری ها و نظارت بیشتر برگزار شده و درباره موضوع خاصی نبوده است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، محسن خدابخش درباره نشست مشترک دادستان عمومی و انقلاب تهران با مدیران بازار سرمایه، گفت: درباره موضوع نشست مشترک با دادستان، در برخی موارد سوءبرداشت انجام شده در حالی که یک نشست عادی برای همکاری بوده است.
وی اضافه کرد: بخش عمده جلسه درباره معاملات بورس کالا بود که عمده مسایل مربوط به آن برطرف شد.

خدابخش ادامه داد: سازمان بورس نیز به عنوان نهاد ناظر، وظیفه خود برای برخورد با تخلفات را انجام می دهد.
وی درباره تشکیل ۷۵ پرونده مجرمانه درباره تخلفات بورسی، گفت: این پرونده ها مربوط به تخلفات برخی ناشران، نهادهای مالی، صندوق ها، سبدگردان ها و بقیه بوده است.
خدابخش درباره تخلفات مربوط به دستکاری قیمت ها، اضافه کرد: در برخورد با تخلفات، اهمال و تعارف وجود ندارد و هرگاه تخلفی انجام شود به سرعت رسیدگی می شد.
مدیر نظارت بر بورس‌های سازمان بورس و اوراق بهادار تصریح کرد: وضعیت معاملات و فعالیت های بازار سرمایه به طور مستمر رصد می شود و اگر تخلفی صورت گرفته و جرم محرز شود، به مراجع قضایی معرفی می شود.
وی درباره ادعاهای مربوط به تخلفات یک صندوق سرمایه گذاری در روزهای گذشته و نقش آن در ایجاد صف های فروش و افت شاخص، گفت: نگاهی به سایت مدیریت فناوری بورس تهران (http://www.tsetmc.com) نشان می دهد، سهم اشخاص حقوقی و اشخاص حقیقی از خرید و فروش چه میزان بوده است.
به گفته وی، بررسی ها مشخص می کند حقوقی ها بیشترین خرید را انجام داده اند.
خدابخش ادامه داد: اگرچه بر عملکرد حقوقی ها باید نظارت بیشتری باشد، اما نباید این تلقی ایجاد شود که حقوقی ها هیچ سهمی را نفروشند.
مدیر نظارت بر بورس‌های سازمان بورس و اوراق بهادار تصریح کرد: اگر حقوقی ها به ایجاد صف های فروش دامن بزنند، سازمان بورس به آنها تذکر می دهد و اگر تخلف کرده باشند به نهادهای ذیربط معرفی می شوند.

منبع
ایرنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا