امور زیربناییراه و ساختمان

اعزام ۵۰ هزار زائر اربعین از فرودگاه امام‌‌/ صدور ۴۰۰ مجوز پرواز برای انتقال زائران

معاون بهره‌برداری شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) تاکید کرد: برای سهولت بیشتر در امر اعزام و پذیرش زائران اربعین، یکی از سالن‌های بخش شرقی ترمینال شماره یک مسافری فرودگاه به پروازهای نجف و بغداد اختصاص یافته است.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، علی رستمی‌ با اشاره به آغاز عملیات پروازهای اربعین حسینی از ۲۷ مهرماه در فرودگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) گفت: هفت شرکت هواپیمایی اعزام زائران به عتبات عالیات را برعهده خواهند داشت که از این تعداد ۷۵ درصد زوار با ایرلاین‌های ایرانی و ۲۵ درصد توسط ایرلاین العراقیه به نجف و بغداد منتقل می‌شوند.

وی درخصوص خدمات و تسهیلات ویژه فرودگاهی برای پروازهای اربعین اظهار داشت: جلسات متعددی با ارگان‌های نظامی، انتظامی، فرودگاهی و گمرک برگزار شد‌ تا اعزام و پذیرش زائران امسال با سهولت بیشتر صورت گیرد.

معاون بهره‌برداری شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) ادامه داد: در همین راستا یکی از سالن‌های بخش شرقی ترمینال شماره یک مسافری به طور کامل برای پروازهای این ایام اختصاص داده شده و همکارانی به صورت اختصاصی به عنوان راهنمای مسافر برای حل نیازهای احتمالی زوار در همه بخش‌های این سالن حضور خواهند داشت.

رستمی‌ افزود: به زوار اربعین حسینی توصیه می‌شود که پیش از حضور در فرودگاه با مراجعه به سایت‌های مربوطه از وضعیت ممنوع‌الخروجی خود استعلام گرفته و با پرداخت فیش عوارض خروج از کشور به مبلغ ۳۷ هزار و ۵۰۰ تومان در همه شعب بانک ملی ایران، نسبت به تسهیل روند اعزام و پذیرش همکاری کنند.

وی اضافه کرد: تاکنون ۴۰۰ مجوز پرواز برای انتقال زائران مراسم راهپیمایی بزرگ اربعین حسینی صادر شده که پیش‌بینی می‌کنیم این تعداد طی روزهای آینده افزایش یابد.

عضو هیات مدیره شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) با اشاره به اینکه فرودگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) ظرفیت پروازهای بیشتری برای مراسم اربعین دارد، به شرکت‌های هواپیمایی توصیه کرد: ایرلاین‌ها در اسرع وقت درخواست‌هایشان را به فرودگاه اعلام کنند تا برنامه‌ریزی مناسبی برای پروازها انجام گیرد.

رستمی یادآور شد: عملیات پروازهای مراسم اربعین حسینی تا ۱۸ آبان ماه ادامه دارد و برآورد می‌شود امسال حدود ۵۰ هزار نفر از فرودگاه بین‌المللی امام(ره) به عتبات عالیات اعزام شوند. 

منبع

ایلنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا