امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

استقبال آفریقا از کودهای زیستی ایران

دبیر ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری نهاد ریاست جمهوری گفت: کودهای زیستی تولید ایران با استقبال بسیار خوب آفریقایی ها روبرو شده است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، مصطفی قانعی در گفتگو با رادیو اقتصاد افزود: فعالیت اغلب آفریقایی ها مبتنی بر کشاورزی است بنابراین موضوعاتی مانند فناوری های کشاورزی می تواند تحولی در تولیدات این بخش ایجاد کند.

وی همچنین اظهارداشت: برای ایجاد بستری مناسب جهت فعالیت شرکت‌های دانش بنیان حوزه کشاورزی ایران در قاره آفریقا تفاهم نامه ای بین دو طرف به امضا رسیده است.

همچنین بخوانید

دبیر ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری نهاد ریاست جمهوری از اختصاص قطعه زمینی به مساحت ۱۰۰۰ متر مربع برای نمایش محصولات فناورانه مربوط به کشاورزی اعم از زیستی و غیر زیستی از سوی آفریقایی ها خبر داد و گفت: این مجموعه بعنوان پارک تخصصی فناوری های کشاورزی فعالیت خواهد کرد.

وی افزود: اگر شرکت های دانش بنیان ایرانی علاقمند به حضور در پارک فناوری تخصصی باشند بعد از بررسی های ستاد می تواند در این پارک حضور یابند.

قانعی بیان داشت: محصولات فناورانه زیستی و غیر زیستی مربوط به حوزه کشاورزی در پارک مزبور به نمایش در آمد و تولیدات زیستی نسبت به سایر محصولات با استقبال خوبی رو به روشد.

وی اذعان داشت: خوشبختانه کودهای زیستی هم بازار مناسبی در آفریقا به خود اختصاص داده و هم نتایجی خوبی در افزایش تولید البته با هزینه کمتر برای آفریقایی ها به همراه داشته است.

دبیر ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری نهاد ریاست جمهوری در ادامه یادآور شد: استفاده از کودهای زیستی تولید شرکت های دانش بنیان ایرانی زمینه ساز افزایش تولید ۲۰ تا ۳۰ درصدی محصولات کشاورزی در آفریقا شده است.

برنامه «روی خط اقتصاد» کاری از گروه کشاورزی شبکه رادیویی اقتصاد است که از شنبه تا پنجشنبه هر روز ساعت ۱۹ به مدت ۶۰ دقیقه به تهیه کنندگی « سید وحید موسوی و حمید رضا کجوری» با هدف تحلیل و بررسی مهمترین خبرهای اقتصادی ایران و جهان به منظور اطلاع رسانی و آگاه کردن مخاطبان بر روی موج اف‌ام ردیف ۹۸ مگاهرتز قرار می‌گیرد وعلاقه مندان می‌توانند برای دریافت فایل صوتی برنامه به سایت این رادیو مراجعه کنند.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا