اقتصاد کلان

پاسخ مدیر سایت بازار ۳۶۰ : نقشی در تعیین قیمت ارز نداشته و نداریم

 

در پی انتشار خبری به نقل از ایرنا در خصوص شیوه تعیین نرخ ارز، علی مختاری ، مدیر سایت بازار ۳۶۰ توضیحاتی را  ارائه کرده است که در پی می‌آید.

 

همچنین بخوانید

در تاریخ ۱۹ مهرماه ۱۳۹۷ زیر عنوان “نرخ ارز را این ۴ سایت خارج‌نشین بالا و پایین می‌کنند” در رسانه تحت کنترل شما منتشر شده است که در آن اتهام کنترل بازار ارز از طریق سایت bazar360.com را به اینجانب علی مختاری و شرکت تحت مدیریت من وارد کرده‌است. از سوی دیگر نام من در کنار سه نام دیگر مطرح شده و تلاش شده القا شود که بین این افراد ارتباطی هست حال انکه من هیچ شناخت، آشنایی یا نسبتی با انان ندارم.

 

سایت بازار۳۶۰ تنها یک نرم افزار و ربات خودکار است که در سال ۱۳۹۳ توسط یک جوان خلاق ایرانی نوشته شده و دارای شماره ثبت نزد مرکز فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال به شماره شامد ۱-۲-۶۸۹۷۷۷-۶۳-۵-۳۷۱۶۴ است. این سایت مدت ها پیش از بحران ارزی و با هدف اطلاع رسانی صحیح تر به کار گرفته شده و قیمت ارز را از منابع و سایت های قانونی (سایت سنا و سایت های رسمی صرافی های مجاز) جمع اوری کرده و در جدولی اعلام می کرده است. این سایت هیچ نقشی در تعیین قیمت نداشته و ندارد. پس از بحران ارزی این نرم افزار عملا تنها از سایت قانونی سنا اطلاعات می گیرد و منعکس می کند. این نرم افزار خودکار است و کسی انرا کنترل نمی کند.

به صراحت اعلام می کنم که من و مجموعه تحت کنترل من هیچ فعالیت ارزی نداشته و نداریم و مانند دیگر هموطنان شریف هیچ نفعی در افزایش قیمت ارز نداریم. تولید محتوا و فعالیتهای فرهنگی و رسانه ای جهت حفظ ارتباط حقوقی، فرهنگی و اجتماعی هموطنان مقیم خارج با ایران عزیز فعالیت اصلی مجموعه پرنیان است.
در راستای تنویر افکار عمومی و همچنین رعایت قانون و اصول حرفه ای کار رسانه لطفا در اولین فرصت این تکذیبیه در همان رسانه منتشر شود.
بدیهی است حق پیگیری حقوقی در این زمینه را برای خود محفوظ می دانم.

 

 

 

منبع
خبرآنلاین

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا