بورسبورس اوراق

از شدت ریزش شاخص کاسته شد/ بازار نیمه تعطیل در پی اخلال در هسته معاملاتی

در دو ساعت ابتدایی شروع معاملات امروز بورس تهران شاهد رفت و برگشت شاخص بود. در این بین اما اختلال بوجود آمده در هسته معاملاتی در یک ساعت ابتدایی بازار سبب متوقف شدن روند مثبت شاخص کل شد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،  در دومین روز از هفته شاخص بورس در تلاش برای بازگشت به محدوده های سبز رنگ در تلاش بود. در این بین ابتدا نماگر اصلی کار خود را با افت ۸۰۰ واحدی شروع کرد. اما در همان ابتدا با کاسه شدن از حجم عرضه ها از میزان افت شاخص کاسته شد و به منفی ۲۳۴ واحد رسید. در این زمان بود که مشکل همیشگی رخ داد و هسته معاملاتی بورس اوراق بهادار تهران دچار اختلال شد. 

از این رو تا این لحظه شاهد رخداد معاملات خاصی در بورس نبودیم اما اخبار حاکی از آن است که به دلیل اخلال بوجود آمده احتمال تمدید زمان سفارش گیری تا بعد از ساعت ۱۲:۳۰ زیاد است.

همچنین بخوانید

اما تا کنون شاخص کل با افت ۲۳۴ واحدی به رقم ۱۷۴ هزار و ۷۹۸ واحد رسید. شاخص هم وزن نیز با عقبگرد ۲۸۳ واحدی به رقم ۲۸ هزار و ۴۵۶ بازگشت. در فرابورس هم آیفکس ۱۶ واحد عقب نشست و پله ۱۹۲۴ واحد بازگشت. در این بین مجموعا یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون ورقه بهادار به ارزش ۵۵۰ میلیارد تومان در بورس و فرابورس دادوستد شده است از این میزان ۵۰۰ میلیارد تومان به معاملات خرد سهام و حق تقدم در این دو بازار اختصاص داشته است.

در بین نمادهای با اهمیت بورسی «شپنا»، «شتران» و «وامید» بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل داشته اند. از سوی دیگر معاملات مثبت «فولاد»، «کچاد» و «تاپیکو» تا حدی از ریزش بیشتر شاخص تا قبل از اخلال در هسته معاملاتی جلوگیری کردند.

در فرابورس اما بازگشایی «ذوب» در منفی ۱۰ درصد و تشکیل صف فروش ۱۵۰ میلیون سهمی سبب افت ۱۷ واحدی آیفکس شد. البته گفتنی است این صف به سرعت در حال جمع شدن است. از سوی دیگر معاملات مثبت «زاگرس» و «مارون» تا حدی این افت را جبران کردند.

 

از طريق
اقتصاد آنلاین

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا