خودروصنعتصنعت، معدن، تجارتصوت

مطالبات ۲۰ هزار میلیاردی قطعه سازان!

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،

دبیر انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه سازان کشور گفت: مجموع مطالبات قطعه سازان از خودروسازان رقمی بین ۱۵ تا ۲۰ هزار میلیارد تومان است.

آرش محبی نژاد در گفتگو با رادیو اقتصاد افزود: از این رقم پنج تا شش هزار میلیارد تومان بدهی معوق است.

همچنین بخوانید

وی همچنین اظهارداشت: بدهی معوق دو خودروساز بزرگ به قطعه سازان در مجموع چهار هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان و سهم بقیه خودروسازان اعم از خرد و کلان و سبک و سنگین تا سقف پنج هزار و ۵۰۰ تا شش هزار میلیارد تومان است.

دبیر انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه سازان کشور گفت: طبق برآوردهای صورت گرفته ۴۰ درصد مواد اولیه مورد نیاز صنعت قطعه سازی ازمحل واردات و ۶۰ درصد بصورت داخلی تامین می شود.

وی افزود: پلیمرهای مهندسی، آلیاژهای خاص، سنسورها و همینطور برخی قطعات الکتریکی و الکترونیکی از جمله مواد اولیه وارداتی این صنعت است.

محبی نژاد بیان داشت: این اقلام به دلیل عدم تیراژ اقتصادی تولید داخل بومی سازی نشده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود ادامه داد: عمق ساخت داخل قطعات خودروهایی مانند پراید و پژو بالای ۸۰ درصد و در خودروهای جدیدتر مانند ال۹۰ تا ۵۵ درصد است.

دبیر انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه سازان کشور یادآور شد: اگر وضعیت تحریم های فعلی ادامه یابد حداقل حسنی که برای جامعه قطعه سازی کشور دارد اینکه عمق ساخت داخل و در عین حال توان تحقیق، توسعه، طراحی و تولید قطعه در داخل افزایش خواهد یافت.

برنامه «روی خط اقتصاد» کاری از گروه کشاورزی شبکه رادیویی اقتصاد است که از شنبه تا پنجشنبه هر روز ساعت ۱۹ به مدت ۶۰ دقیقه به تهیه کنندگی « سید وحید موسوی و حمید رضا کجوری» با هدف تحلیل و بررسی مهمترین خبرهای اقتصادی ایران و جهان به منظور اطلاع رسانی و آگاه کردن مخاطبان بر روی موج اف‌ام ردیف ۹۸ مگاهرتز قرار می‌گیرد وعلاقه مندان می‌توانند برای دریافت فایل صوتی برنامه به سایت این رادیو مراجعه کنند.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا