امور زیربناییتعاون و اشتغال

طول عمر مشاغل در ایران کوتاه است

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران و مشاور کسب و کار گفت: طول عمر مشاغل و کسب و کارها در ایران بسیار کوتاه است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،  میثم شفیعی در گفتگو با رادیو اقتصاد افزود: راه اندازی کسب و کار بدون مطالعه قبلی، بدون احترام به اصول علمی و بدون الگوبرداری صحیح از روش های کسب و کار در هر نقطه ای از دنیا محکوم به شکست است.

وی اظهارداشت: کوتاهی طول عمر مشاغل و کسب و کارها در ایران برخلاف دیگر کشورهای جهان بصورت ایپدمی و همه گیر درآمده است.

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران و مشاور کسب و کار گفت: کسب و کارهایی که در کشور بجزء بخشی از صنایع دولتی و تعدادی محدود از صنایع بخش خصوصی عمر زیادی ندارند در صورتیکه سابقه فعالیت برخی از مشاغل در ممالک پیشرفته دنیا بیش از یک تا دو قرن است.

وی در ادامه افزود: اصولی نبودن ایجاد کسب و کارها عاملی برای سقوط زودهنگام این نوع مشاغل است.

شفیعی ضمن تاکید بر اینکه راه اندازی کسب و کارهای پایدار در کشور باید مبتنی بر مفهوم کار تیمی باشد، اظهارداشت: فواید کار تیمی در کسب وکارها بسیار زیاد است و اگر از این ظرفیت استفاده شود می توان تحول عظیمی در جامعه ایجاد کرد.

وی در ادامه یادآور شد: کارتیمی کلیدی برای موفقیت در هر نوع کسب و کاری است بنابراین جهت گیری ها در راه اندازی مشاغل باید به این سمت و سو معطوف شود.

برنامه «نود و هشتی ها» کاری از گروه اقتصاد و جامعه به تهیه کنندگی «مهرگان سوادکوهی و مهدی شیار» از شنبه تا پنجشنبه ساعت ۱۷ به مدت ۹۰ دقیقه با هدف اطلاع رسانی درباره موضوعات اقتصادی با جلب مشارکت و تعامل مخاطبان و ارتقای فرهنگ اقتصادی با تاکید بر اقتصاد مقاومتی و ترویج سبک زندگی اسلامی – ایرانی از رادیو اقتصاد پخش و علاقمندان می‌توانند جهت دریافت فایل صوتی برنامه به سایت این رادیو مراجعه کنند.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا