بانک و بیمهپرداخت الکترونیک

آغاز فعالیت پارس‌فاندینگ با ارائه خدمات تأمین مالی گروهی

گروه نوآوری مالی پارس (پارس‌فاندینگ) با ارائه خدمات برای تأمین مالی از طریق تأمین مالی گروهی (Crowd funding) آغاز بکار کرد.

گروه نوآوری مالی پارس (پارس فاندینگ) باهدف کمک به کسب‌وکارهای نوپا برای تأمین سرمایه از طریق تأمین مالی گروهی (جمعی) تشکیل و با آماده‌سازی زیرساخت‌های لازم ازجمله تیم کارشناسی و همچنین زیرساخت نرم‌افزاری (پلتفرم) لازم آماده تأمین مالی کسب‌وکارهای نوپا است.

تأمین مالی جمعی مدلی از تأمین مال است که در آن سرمایه موردنیاز برای اجرای یک پروژه به‌صورت خرد و با مبالغ کوچک، از طریق عموم مردم و با مشارکت جمعی تأمین می‌شود. در تأمین مالی جمعی هر فردی می‌تواند به میزان سرمایه پرداختی خود در آن کسب‌وکار و یا پروژه مشارکت کند.

اگرچه مدل‌های تأمین مالی جمعی برای کارهای عام‌المنفعه و خیریه، چند سالی است که در کشور رایج شده و پلتفرم‌های مختلفی به‌صورت آنلاین برای کارهای خیریه و بشردوستانه کمک مالی جذب می‌کنند اما سازوکارها و قواعد قانونی مربوطه ازجمله آیین‌نامه‌های تأمین مالی در قالب سرمایه‌گذاری در مقابل دریافت سهام اخیراً به تصویب شورای عالی بورس رسیده است.

 

تأمین مالی جمعی روشی جدید برای سرمایه‌گذاری در کسب‌وکارهای نوپا

تأمین مالی جمعی یکی از روش‌های جدید سرمایه‌گذاری و تأمین مالی است که هم‌زمان با رشد کسب‌وکارهای نوپا و استارت‌آپ‌ها در دنیا به یک روش جذاب و پرمخاطب تبدیل شد.

در این روش که در دنیا موردتوجه و استقبال بسیاری از صاحبان کسب‌وکار و همچنین سرمایه‌گذاران قرارگرفته با استفاده از زیرساخت و پلتفرم‌های خاص سرمایه پذیران پروژه‌ها و طرح‌هایی که نیازمند سرمایه می‌باشند را به عموم عرضه کردهو عموم افراد جامعه می‌توانند با رعایت در چارچوب مقررات مربوطه در طرح مذکور سرمایه‌گذاری کرده و مشارکت کنید.

این‌گونه سرمایه‌گذاری معمولاً در زمره سرمایه‌گذاری‌های با بازده و (البته ریسک) بالا طبقه‌بندی می‌شوند بدان مفهوم که بازده طرح بسیار بیشتر از بازده سرمایه‌گذاری‌های معمول همانند سپرده بانکی یا اوراق بدهی و حتی بورس است درعین‌حال این ریسک نیز وجود دارد که اصل سرمایه نیز به دلیل شکست طرح در مخاطره باشد.

 

کار ایرانی، سرمایه ایرانی، کسب‌وکار ایرانی شعار گروه نوآوری مالی پارس

گروه نوآوری مالی پارس (پارس فاندینگ) توسط محمدرضا عربی‌مزرعه‌شاهی، شایان شلیله، رضا الفت‌نسب و محی سنیسل و با شعار کار ایرانی، سرمایه ایرانی و کسب‌وکار ایرانی راه‌اندازی شده است. چشم‌انداز این گروه در طول ۵ سال آینده، فراهم کردن شرایطی است تا ۵۰۰ کسب‌وکار نوپا بتوانند سرمایه موردنیاز خود را در مراحل اولیه شروع و راه‌اندازی کسب‌وکار از این طریق تأمین کنند.

ثبت‌نام متقاضیان دریافت سرمایه و همچنین سرمایه‌گذاران از طریق پلتفرم آنلاین Parsfunding.com انجام می‌شود، طرح‌های متقاضی دریافت سرمایه می‌توانند طیف وسیعی را شامل شده و جذب سرمایه مختص کسب‌وکارهای آنلاین نبوده و کسب‌وکارهای سنتی نیز می‌توانند برای توسعه‌بخشی از فعالیت‌های خود و یا راه‌اندازی یک کسب‌وکار جدید از زیرساخت پارس فاندینگ استفاده کنند.

با توجه به مقررات مصوب در شرایط حاضر متقاضی دریافت سرمایه، باید حتماً دارای شخصیت حقوقی باشد و حداکثر تأمین سرمایه در این مرحله ۲۰ میلیارد ریال برای هر شرکت یا هر پروژه در نظر گرفته‌شده است که به نظر می‌رسد این مبلغ برای بسیاری از کسب‌وکارهای در یک یا دو سال ابتدای فعالیت برای تولید یا توسعه محصول مناسب باشد.

منبع: گروه نوآوری مالی پارس

منبع

راه پرداخت

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا