صنعت، معدن، تجارت

تولید ۹۰ درصدی تجهیزات شوفاژ در داخل

 

رئیس اتحادیه شوفاژ و تهویه مطبوع از تولید ۹۰ درصدی تجهیزات شوفاژ در داخل کشور خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، محمدباقر معتمد در برنامه «کالای ایرانی» رادیو اقتصاد ضمن اشاره به اینکه شوفاژ در دنیا یک صنعت جوان و در ایران بسیار جوان تر است، افزود: هم اکنون سرعت رشد این صنعت در کشور قابل توجه است.

وی در ادامه اظهارداشت: سوخت شوفاژ می تواند جامد، مایع، گاز یا سولار انرژی باشد.

رئیس اتحادیه شوفاژ و تهویه مطبوع گفت: دیگ آب گرم، دیگ بخار، پکیج، مشعل، پمپ، منابع آب گرم، رادیاتور، شیر آلات، کنترل ها، فن کویل ها، هواسازها و غیره از جمله تجهیزات سیستم شوفاژ هستند.

وی افزود: هم اکنون بیش از ۹۰ درصد این تجهیزات به همت متخصصان و صنعتگران داخلی در کشور تولید و به بازار مصرف عرضه می شود.

معتمد همچنین از وجود ۱۰۰۰ کارخانه و کارگاه کوچک و بزرگ، مستقیم و غیر مستقیم تولید تجهیزات شوفاژ در ایران خبر داد و اظهار داشت: هم اکنون سالانه ۴۰ میلیون پره رادیاتور آلومینیومی، دو میلیون متر طول رادیاتور پنلی و ۵۰ هزار دیگ چدنی، فولادی و دیگ بخار در کشور تولید می شود.

وی اذعان داشت: تولید محصولات مزبور دارای تکنولوژی و استانداردهای بالایی هستند بنایراین افراد فعال در این صنف باید ویژگی های خاصی از نظر دانش فنی و همچنین مهارت های عملیاتی داشته باشند.

رئیس اتحادیه شوفاژ و تهویه مطبوع یادآورشد: راز موفقیت تولیدکنندگان در این صنعت کیفیت محصولات و افزایش خدمات پس از فروش است.

برنامه «کالای ایرانی» کاری از گروه صنعت و بازرگانی شبکه تخصصی رادیو اقتصاد است که از شنبه تا پنجشنبه هر روز ساعت ۱۰ صبح به مدت ۶۰ دقیقه به تهیه کنندگی «الهام مصطفوی وحمیده سلطانی» با هدف معرفی، ترویج، و تبلیغ کالای ایرانی، تولید داخلی و حمایت ازتولید کنندگان داخلی و مقابله با مصرف بی رویه کالای خارجی بر روی موج اف ام ردیف ۹۸ قرار می‌گیرد و علاقمندان می‌توانند جهت دریافت فایل صوتی برنامه به سایت این رادیو مراجعه کنند.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا