ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

تعدادی از دکل‌های‌ غیرمجاز مخابراتی جمع‌آوری شد

پیرو انتشار اخباری مبنی بر جمع‌آوری برخی دکل‌های مخابراتی در سطح شهر، مدیر عامل شرکت ارتباط مشترک شهر ضمن تایید این موضوع، از آغاز فرآیند جمع‌آوری دکل‌های غیرمجاز در راستای اجرایی شدن طرح ساماندهی دکل‌ها، آنتن‌ها و ایستگاه‌های ارتباط رادیویی، خبر داد.

محمد قنادان با بیان اینکه ظرف روزهای گذشته تعدادی دکل در مناطق یک، دو، سه، هفت و بیست تهران جمع آوری شده است، به ایسنا گفت: فرآیند جمع‌آوری دکل‌های غیرمجاز در مناطق ۲۲ گانه شهرداری تهران پس از انجام فراخوان و شناسایی پیمانکاران واجد شرایط آغاز شده است و تاکنون نسبت به اجرای آرای قطعی پرونده‌هایی اقدام شده که قبل از سال ۱۳۹۷ صادر شده‌اند و در مهلت قانونی هم اقدامات لازم جهت تعیین تکلیف پرونده و رفع خلاف صورت نگرفته است.

وی افزود: بنای ما برخورد سلبی با موضوع و صرفاً اقدامات قهری نیست، در حال حاضر فرآیند صدور مجوز احداث دکل در چارچوب قانونی خود بسیار تسریع و تسهیل شده و از روندی منطقی و شفاف برخوردار است. معتقدیم شهرداری تهران و مجموعه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات دارای نقاط همکاری و اهداف مشترک فراوانی هستند و درنتیجه این رویکرد مثبت طرفین، همانطور که قبلاً هم اعلام کردیم در سال ۱۳۹۷ تقریباً روند تخلفات در این حوزه متوقف شده است.

همچنین بخوانید

مدیر عامل شرکت ارتباط مشترک شهر تصریح کرد: تلاش ما این است تا در چارچوب قانون، زمینه برای توسعه شبکه و زیرساخت‌های مخابراتی به‌صورت کامل فراهم باشد تا ضمن حفظ ایمنی و استاندارد، همه شهروندان از مزایای استمرار ارائه سرویسی با کیفیت توسط اپراتورها بهره‌مند باشند.

وی افزود: خوشبختانه اخیراً کمتر پیش می‌آید که پیگیری­‌های حقوقی ضرورت پیدا کند و سعی کرده­‌ایم فضای تعامل سازنده با مجموعه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات را حفظ کنیم. در بسیاری موارد حتی پیش از تشکیل پرونده حقوقی در شهرداری تهران، خود اپراتورها داوطلبانه و با حسن همکاری پس از دریافت تذکر از این شرکت، به به‌سازی دکل­‌ها و سایت­‌های مخابراتی خود اقدام کرده‌اند تا انطباق حداکثری با ضوابط و استانداردها داشته باشند و اگر امکان تحقق این موضوع نبوده، خودشان متقاعد به جمع‌آوری دکل و سایت مربوطه شده‌اند.

قنادان گفت: نکته‌ای که نباید نادیده گرفته شود این است که با ارائه طرح یکپارچه مکانیابی ایستگاه‌های ارتباط رادیویی تهران ضمن استفاده از ظرفیت‌های موجود و به اشتراک گذاری سایت‌ها، ما از احداث حدود ۱۰۰۰ سایت جدید در تهران جلوگیری کردیم. به این ترتیب نه تنها کوچکترین خدشه‌ای در توسعه شبکه اپراتورها ایجاد نخواهد شد بلکه در هزینه های ایشان نیز صرفه‌جویی قابل توجهی اتفاق خواهد افتاد.

وی افزود: معتقدم این بزرگترین قدم در راه اجرای مصوبه ساماندهی بوده که در سال­‌های پس از تصویب آن برداشته شده است و دستاورد چشمگیری است که با کمک وزارت ارتباطات  و فناوری اطلاعات می‌تواند به‌عنوان الگو در سطح کشور مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

قنادان در پایان ضمن تاکید بر ضرورت حفظ و ارتقای سطح همکاری بین اپراتورهای مخابراتی و ارتباطی با شرکت ارتباط مشترک شهر اعلام کرد: با توجه به آغاز اجرای “طرح جمع آوری سایت‌های غیر مجاز” من مجدداً از تمام دارندگان پروانه اپراتوری تقاضا دارم نسبت به تسریع فرآیند ثبت درخواست مجوز و شفاف‌سازی  و اعلام تمامی سایت‌های تحت تملک خود اقدام کنند.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا