ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

آمریکایی‌ها چیزی از اینترنت ۵G نمی‌دانند!

بیش‌تر مشترکان آمریکایی از تلاش اپراتورهای مخابراتی برای توسعه و راه‌اندازی نسل پنجم اینترنت همراه ۵G بی‌اطلاع هستند.

به گزارش آرمان اقتصادی، به نقل از وب سایت phonearena، از آنجا که اخبار نسل جدید اینترنت ۵G در گوشه و کنار جهان منتشر شده و کاربران بسیاری نیز در انتظار اجرای آن هستند، کشورهای مختلف با همکاری بزرگ‌ترین اپراتورهای اینترنت و غول‌های تکنولوژی در جهان، درصدد برقراری این نسل جدید از اینترنت‌اند.

تازه‌ترین تحقیقات صورت گرفته حاکی است که خیل عظیمی از مشترکان تلفن و اینترنت همراه در ایالات متحده آمریکا از تلاش اپراتورهای مخابراتی در جهان به‌منظور توسعه و برقراری فناوری اینترنت ۵G اطلاعی ندارند و عده کمی از آن‌ها نیز به کلی نمی‌دانند اینترنت ۵G چیست و چه تفاوتی با نسل‌های قبلی اینترنت دارد.

همچنین بخوانید

شرکت‌های ورایزون، اسپرینت، تی‌موبایل و AT&T که از بزرگ‌ترین اپراتورهای مخابراتی فعال در ایالات متحده آمریکا و بسیاری از کشورهای مختلف جهان محسوب می‌شوند، مدت‌هاست که برروی توسعه فناوری جدید اینترنت پرسرعت ۵G کار می‌کنند و در تلاشند تا قبل از عرضه گوشی‌های هوشمندی که از این فناوری پشتیبانی می‌کنند، نسل پنجم اینترنت را راه‌اندازی کرده و آن را در دسترس کاربران قرار دهند.

اوایل سال ۲۰۱۲ میلادی بود که اتحادیه بین‌المللی مخابرات (ITU) تحت نظر سازمان ملل برنامه‌ای را برای توسعه تیم ارتباطات بین‌المللی موبایلی (IMT) برای افق ۲۰۲۰ و فرای آن ( IMT – ۲۰۲۰ ) آغاز کرد. درنتیجه رسما یک مسابقه جهانی برای تعیین نسل پنجم شبکه موبایل شروع شد و از آن پس، شاهد رقابت تنگاتنگی میان اپراتورهای اینترنت و تلفن همراه در سراسر جهان هستیم که هر یک به‌دنبال راه‌اندازی نسل جدید و پرسرعت اینترنت ۵G در کشورهای مختلفی هم‌چون کره جنوبی، ژاپن، چین، ایالات متحده آمریکا، استرالیا و غیره هستند و از توانایی‌ها و برنامه‌های خود در این زمینه رونمایی می‌کنند.

حالا محققان فعال در موسسه RepeaterStore با نظرسنجی از ۱۰۳۹ نفر از کاربران و مشترکان آمریکایی به این نتیجه رسیدند که بیش‌تر مردم این کشور اصلا اهمیت خاصی به برقراری نسل جدید اینترنت نمی‌دهند و به نظر می‌رسد که توسعه این فناوری برای‌شان چندان مهم نیست.

در این تحقیقات هم‌چنین معلوم شد که حدود ۶۰ درصد از مردم حتی نمی‌دانند که اپراتورهای مخابراتی فعال در کشورشان مدت‌هاست که با سرمایه‌گذاری‌های گسترده به شدت در تلاشند تا اینترنت همراه پرسرعت ۵G را به موبایل کاربران آورده و لذت بیش‌تری از فضای مجازی را برای آن‌ها به ارمغان بیاورد.

البته به گفته کارشناسان این موسسه، به نظر می‌رسد که اطلاع‌رسانی درباره سرمایه‌گذاری‌های آینده و تلاش در رابطه با توسعه و برقراری فناوری‌های نوین از جمله مهم‌ترین مسائل بازاریابی و مارکتینگ برای اپراتورهای مخابراتی است و آن‌ها باید مشترکان خود را از سرویس‌های جدید و آتی خود آگاه کرده و از فواید و مزایای خدمات جدید خود به آن‌ها اطلاعات لازم را بدهند.

جالب است که حدود ۳۸ درصد از مردمی که در این نظرسنجی شرکت کرده‌اند، هیچ علاقه‌ای به اطلاع یافتن از فناوری نسل پنجم اینترنت نداشتند. در آخر این تحقیق هم پژوهشگران به این نتیجه رسیدند که خیل عظیمی از کاربران و مشترکان تلفن همراه در جهان هنوز چیز زیادی از فناوری اینترنت ۵G نمی‌دانند و اپراتورهای مخابراتی و رسانه‌ها باید با همکاری یکدیگر به فرهنگ‌سازی و افزایش اطلاعات مردم در این باره بپردازند.

بسیاری از بزرگترین شرکت‌های مخابراتی و اپراتورهای فعال در جهان نظیر نوکیا، اریکسون، هواوی، ال جی، اسپرینت و غیره به شدت در حال رقابت برای راه‌اندازی نخستین شبکه اتصال به اینترنت نسل پنجم  ۵Gهستند. نسل پنجم شبکه تلفن همراه ۵G ، استانداردهای پیشنهادی برای نسل جدید ارتباطات سیار است که پس از نسل چهارم شبکه تلفن همراه فعلی ارائه می‌شود.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا