انرژی

افزایش صادرات نفت آمریکا به ۴ میلیون بشکه تا دو سال دیگر

صادرات نفت آمریکا با افزایش تولید نفت شیل در منطقه پرمیان باسین، ممکن است تا سال ۲۰۲۰ به ۳.۹ میلیون بشکه در روز افزایش پیدا کند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، هیوستون کرونیکل به نقل از “اس اند پی گلوبال پلاتس” نوشت: برآورد می‌شود صادرات نفت آمریکا در سال میلادی آینده به ۲.۲ میلیون بشکه در روز صعود کند.

بنا بر آمار ماهانه اداره اطلاعات انرژی آمریکا، صادرات نفت آمریکا برای نخستین بار در ماه مه امسال از مرز ماهانه ۲ میلیون بشکه در روز عبور کرد و صادرات این کشور در ماههای ژوئن و ژوییه بالای ۲.۱ میلیون بشکه در روز بود و میزان صادرات در ژوئن به رکورد ۲.۲ میلیون بشکه در روز رسید.

همچنین بخوانید

از زمانی که آمریکا در اواخر سال ۲۰۱۵ به ممنوعیت چهار دهه‌ای صادرات نفت پایان داد، صادرات این کشور روند افزایشی را سپری کرده است و با کمک بالا رفتن قیمتهای نفت که به فعالیت صنعت شیل رونق دوباره‌ای بخشید، روند رشد صادرات آمریکا در یک سال و نیم گذشته ادامه پیدا کرده است.

همزمان تولید در منطقه پرمیان نیز جهش یافته و بنا بر برآورد اداره اطلاعات انرژی آمریکا، ۳.۴۲۷ میلیون بشکه در روز در سپتامبر بود و در اکتبر به ۳.۴۵۸ میلیون بشکه در روز افزایش پیدا می‌کند.

با این حال تولید پرمیان در تگزاس غربی و نیومکزیکو از ظرفیت خطوط لوله فراتر رفته و روند انتقال نفت به منطقه گلف کاست مکزیک را مختل کرده است.

طبق گزارش گروه مالی سیتی گروپ، تا زمانی که این محدودیت‌ها رفع شود، ذخایر نفت در کاشینگ اوکلاهاما ممکن است رشد کند زیرا مسیر به کاشینگ به اندازه گلف کاست محدود نیست. اد مورس، مدیر تحقیقات کالای سیتی گروپ پیش‌بینی کرد افزایش ذخایر در کاشینگ ممکن است قیمت نفت آمریکا را تحت فشار نزولی بیشتری قرار دهد و اختلاف قیمت پایه نفت آمریکا با نفت برنت را به ۱۵ دلار در هر بشکه برساند که بزرگترین اختلاف قیمت از دسامبر سال ۲۰۱۳ خواهد بود.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا