بین الملل

صادرات نفت ایران رو به افزایش است

بررسی های اخیر نشان می دهد که صادرات نفت ایران بسیار بیشتر از آمارهای اعلام شده از سوی برخی مراکز ردیابی تانکرهای نفتی است.

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از فوربس، دولت آمریکا نسبت به افزایش قیمت نفت و بنزین در ایالات متحده در نتیجه تحریم بخش نفت و گاز ایران نگران است؛ البته دولت ترامپ اعلام کرده که در حال بررسی معافیت های تحریم واردات نفت خام ایران برای برخی از کشورهای بزرگ وارد کننده نفت است. دولت ترامپ باید نگران میزان نفت ایران باشد که همچنان در بازار جهانی وجود دارد و حتی بعد از اعمال تحریم ها در چهارم نوامبر هم ادامه خواهد داشت.

بر همین اساس، داده های جدید از صادرات نفت ایران در ماه گذشته میلادی یعنی سپتامبر نشان می دهد که صنعت نفت ایران همچنان مستحکم به کار خود ادامه می دهد؛ ضمن اینکه گزارش ردیابی تانکرهای نفتی حاکی از آن دارد که صادرات نفت ایران به بسیاری از مقاصد خیلی بیشتر از آنچه است که تصور می شود. وب سایت TankerTrackers یک سرویس آنلاین برای رصد تانکرهای نفتی در سرتاسر جهان است که معمولا این کار را از طریق ماهواره انجام می دهد.

این سرویس آنلاین صادرات و ذخیره نفت ایران را از سال ۲۰۱۵ میلادی رصد کرده است. واردات نفت ایران به هند بین ماه اوت تا سپتامبر تقریبا بدون تغییر باقی مانده است. هند به عنوان دومین مشتری بزرگ نفتی ایران در این بازه زمانی ۱۴.۹۷ میلیون بشکه نفت از ایران وارد کرده که این یعنی کاهش قابل توجهی در صادرات نفت ایران به هند صورت نگرفته است.

بر پایه این گزارش، حرکت صادرات نفت ایران به آن اندازه ای که رسانه ها می گویند کاهش پیدا نکرده و صادرات ایران در ماه سپتامبر حداقل دو میلیون بشکه در روز بوده که در حقیقت به نسبت ماه اوت افزایش نشان می دهد.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا