انرژی

میرزایی: دولت برای افزایش قیمت بنزین ملاحظاتی را در نظر بگیرد

یک عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه «دولت باید ملاحظاتی را برای افزایش قیمت بنزین در نظر بگیرد»، در عین حال گفت که بر اساس برنامه ‌ششم دولت اختیار افزایش قیمت بنزین را دارد.

جلال میرزایی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: مجلس قبلا دولت را مکلف به احیای کارت سوخت کرده بود بنابراین با این بخش از تصمیم دولت مخالفتی ندارد، اما در مورد دو نرخی یا چند نرخی شدن قیمت‌ها نمایندگان با توجه به شرایط جامعه، ملاحظاتی دارند.

این عضو کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه «دولت طبق برنامه ششم اختیار افزایش قیمت بنزین را دارد» اظهار کرد: البته دولت هنوز در حال بررسی گزینه‌های مختلف است. به نظر می‌رسد برای مبارزه با قاچاق سوخت فعلا سامانه کارت سوخت به روز و فعال شود و در مراحل بعدی درباره اینکه اصلاح قیمتی صورت گیرد یا نه، تصمیم‌گیری خواهد شد.

همچنین بخوانید

این نماینده اصلاح‌طلب مجلس ادامه داد: متاسفانه نوعی بی‌اعتمادی در جامعه وجود دارد که پول‌های اضافه کجا هزینه می‌شود در حالی که اگر در موضوع هدفمندی یارانه ها درست عمل می‌شد و درآمدهای حاصله در یکی دو جای مشخص به درستی هزینه می‌شد و مردم نتایج ملموسش را می‌دیدند این امر باعث افزایش اعتماد عمومی و همراهی بیشتر مردم می‌شد اما متاسفانه این اتفاق نیفتاد. منابع کسب شده در چندین حوزه هزینه شد که مشکلاتی را به بار آورد و حالا قضاوت مردم درباره تعدیل قیمت‌های حامل انرژی مثبت نیست.

میرزایی با بیان اینکه «مردم در شرایط فعلی انتظار افزایش قیمت بنزین را ندارند»، تصریح کرد: اگر دولت در اثر ناچاری این اقدام را انجام دهد باید ملاحظاتی را هم در نظر بگیرد از جمله اینکه حتما باید یک سهمیه ۱۰۰۰ تومانی برای بنزین در نظر گرفته شود و برای قیمت آزاد بنزین هم مبلغ جداگانه‌ای پیش‌بینی شود. بهترین راه این است که دولت دو سه عدد را به عنوان قیمت احتمالی بنزین اعلام کند و رسانه‌ها هم کمک کنند تا بازخورد اینها سنجیده شود و نهایتا رقمی انتخاب شود که جامعه آمادگی پذیرش آن را دارد تا اجرای آن تبعات منفی نداشته باشد.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا