اقتصاد کلان

کنایه وزیر سابق اقتصاد به مجلس:به کابینه برنمی گردم چون به مجلسی که اینگونه رای می دهد دلخوش نیستم

مسعودکرباسیان که با استیضاح مجلس،در روز ۴شهریور از ادامه کار ئر وزارت اقتصاد بازماند در صفحه اینستاگرام خود نوشت:به عادت روزانه صبح اول وقت صفحات روزنامه‌ها را ورق می‌زنم و می‌خوانم. امروز در یکی از مطالب و از قول نماینده محترم مجلس خواندم که وزرای استیضاح شده از مجلس رای اعتماد مجدد نمی‌گیرند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی و به نقل از خبرآنلاین وی در ادامه نوشت:

خوشبختانه مدتی قبل اعلام کردم قصد بازگشت به دولت را ندارم و ترجیحم برحضور نیروهای جوان‌تر است. اما این اظهارنظر نماینده محترم مجلس را بهانه قرار می‌دهم تا در مورد یکی از اصلی‌ترین دلایل مخالفتم برای حضور دوباره در کابینه توضیح دهم.

همچنین بخوانید

نمایندگان مجلس به‌خوبی شرح مسولیت‌های وزارت‌خانه را می‌دانند و حتما واقف هستند استیضاح بنده ربطی به مسولیت‌هایم نداشت. از آن مهمتر به رای اعتماد مجلسی که وزیر را براساس عملکرد یا مسولیت‌هایش مورد پرسش قرار نمی‌دهد، دل‌خوش نیستم و قطعا باردیگر و در این دوره راهی پارلمان نمی‌شوم.

مسعود کرباسیان

آنچه در رسانه‌ها یا محافل اقتصادی در مورد بازگشت من به دولت بیان می‌شود هم شایعه است. نه در زمان استیضاح و نه پس از آن بنا نداشتم که وارد حواشی پیرامون شیوه رفتاری شوم که با من صورت گرفت ولی نمایندگان محترم باید بهتر از هرکس دیگری بدانند دوستان در جلسه استیضاح برچه اساس و مبنایی رفتار کردند. توصیه می‌کنم برای آشنایی بیشتر نمایندگان با وضعیت عمومی اقتصاد ایران، یکبار دیگر متن دفاعیات بنده از وزارت اقتصاد را مورد مطالعه قرار دهند و شاید نکاتی قابل توجه یافتند.
اما به هرحال شرایط اقتصادی و سیاسی کشور به گونه‌ای است که اکنون همه باید دست به دست هم دهند تا از این دوره عبور کنیم و شرط حداقلی برای موفقیت هم این است که کابینه تکمیل شود. به مطایبه می‌گویم شاید با معرفی وزیر اقتصاد از سوی دولت، برای نمایندگان مجلس هم این حسن ایجاد شود که بتوان در دوره‌ها و بزنگا‌های مختلف او را به پارلمان کشید و جای دیگران مورد پرسش و نهایتا استیضاح قرار داد.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا