امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

زراعت چوب گزینه مطمئن برای تامین چوب

 

مجری طرح توسعه زراعت چوب در سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت: زراعت چوب گزینه ای مطمئن و جایگزین برای تامین چوب در جامعه به شمار می رود.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، طالب امین پور در برنامه «خوشه چین» رادیو اقتصاد افزود: زراعت چوب در یک تعریف خلاصه به کشت گونه های سریع الرشد چوبده با هدف تامین نیازهای سلولزی کشور گفته می شود.

وی همچنین اظهارداشت: طبق معمول در این زراعت گونه هایی انتخاب می شود که در مدت کوتاه بیشترین تولید چوب را در مزرعه داشته باشند.

مجری طرح توسعه زراعت چوب در سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت: طرح مزبور از سال ۱۳۸۴ با هدف تامین چوب صنایع سلولزی جایگزین طرح طوبی شده است.
وی در ادامه افزود: طرح زراعت چوب طی این سال ها فراز و نشیب های زیادی را تجربه کرده است.

امین پور تصریح کرد: برنامه تنفس جنگل های شمال کشور به طرح زراعت چوب اهمیت دوچندان بخشیده است.

وی گفت: طرح تنفس از سال ۱۳۹۶ با تاکید مجلس شورای اسلامی و مقام عالی وزارت جهاد کشاورزی مبنی بر توقف بهره برداری از چوب جنگل های شمال در کشور کلید خورده است.

مجری طرح توسعه زراعت چوب در سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور افزود: قراردادهای بهره برداری چوب از سطح جنگل های طبیعی با اجرای این طرح لغو شده است.

وی ضمن اشاره به اینکه بار تامین چوب کشور امروز بر دوش زراعت چوب است، اظهارداشت: این زراعت راهی مطمئن و پایدار برای تامین چوب مورد نیاز مملکت است.

برنامه «خوشه چین» کاری از گروه کشاورزی شبکه رادیویی اقتصاد است که روزهای شنبه، دوشنبه و چهارشنبه هر هفته ساعت ۱۳.۳۰ به مدت ۲۵ دقیقه به تهیه کنندگی «مهدی شیار» با هدف آموزش نکات ترویجی برای تولید با کیفیت و افزایش بهره وری در مزارع کشاورزی بر روی موج اف ام ردیف ۹۸ قرار می‌گیرد و علاقمندان می‌توانند جهت دریافت فایل صوتی برنامه به سایت این رادیو مراجعه کنند.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا