انرژی

۲۶ نیروگاه به ظرفیت برق کشور اضافه می‌شود

وزیر نیرو عنوان کرد: ۸۰۰۰ مگاوات کمبود برای تابستان ۹۸ پیش‌بینی می‌شود که ۵۰۰۰ مگاوات با سرمایه‌گذاری و ساخت ۲۶ نیروگاه جدید تامین می‌شود.

به گزارش آرمان اقتصادی، رضا اردکانیان امروز در جمع خبرنگاران در قم عنوان کرد: امروز ۱۳ پروژه صنعت برق در قم افتتاح می‌شود.

وزیر نیرو با بیان اینکه عمللیات چهار پروژه بزرگ صنعت برق در قم آغاز شده است، ادامه داد: در مجموع بالغ بر ۱۱۱میلیارد تومان هزینه طرح‌های به ثمر رسیده بوده است و ۱۰۷میلیارد تومان نیز اعتبار طرح‌های در دست اجراست.

وی با بیان اینکه با این طرح‌ها، برق در استان قم وضعیت پایدار پیدا می‌کند، افزود: درمجموع وزارت نیرو حدود ۷۶۴ پروژه در بخش‌های آب و برق در استان قم در دست اجرا دارد که برای آن ۴۲۰ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است.

اردکانیان با بیان اینکه به سمت اتکای بیش‌تر به بخش خصوصی حرکت می‌کنیم، گفت: سیاست عمومی دولت حمایت از بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری در صنعت برق و آب و فاضلاب است.

او با بیان اینکه باید گام‌های بلندی به سمت مصرف صحیح برداشته شود، گفت: اگر روند فعلی مصرف در کشور اصلاح نشود، هر اندازه سرمایه‌گذاری برای توسعه نیروگاه‌های برق صورت بگیرد، نتیجه‌ای از آن حاصل نمی‌شود.

وزیر نیرو عنوان کرد: برنامه‌ها بر اساس کم بارشی سال گذشته، طراحی شده است و امیدواریم بتوانیم در بخش آب شرب و تامین برق برنامه‌ها را عملیاتی کنیم.

وی گفت: هم‌چنین تحت عنوان مدیریت مصرف برنامه‌ریزی شده است که ۳۰۰۰ مگاوات دیگر تامین شود.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا