بین الملل

بالا رفتن ذخایر نفت آمریکا/قیمت نفت سقوط سنگین خود را ادامه داد

قیمت نفت خام به سقوط سنگین دیروز خود ادامه داد، سقوطی که با افت شدید بازارهای مالی جهان و گزارش افزایش ذخایر نفت آمریکا آغاز شد و قیمت‌ها را به پایین‌ترین سطح ۲ هفته‌ای رساند.

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از رویترز، روز پنج‌شنبه، قیمت نفت به سقوط سنگین روز گذشته خود ادامه داد. دیروز با افت شدید بازارهای سهام و گزارشی که نشان می‌داد ذخایر نفت آمریکا افزایش یافته است، قیمت‌های نفت به پایین‌ترین سطح ۲ هفته‌ای خود رسید.

همچنین با عبور طوفان مایکل از مناطق نفت‌خیز خلیج مکزیک و رسین آن به سواحل فلوریدا، نگرانی‌های مربوط به کاهش تولید نفت هم فروکش کرد.

قیمت پیش‌خرید هر بشکه نفت خام برنت دریای شمال، تا ساعت ۱۱:۳۵ به وقت تهران، ۱.۱۵ دلار یا ۱.۴ درصد سقوط کرد و به ۸۱.۹۴ دلار رسید. در معاملات امروز قیمت نفت برنت تا ۸۱.۳۵ دلار هم افت کرد که پایین‌ترین قیمت آن از ۲۷ سپتامبر تا کنون است.

قیمت نفت برنت درحالی سقوط کرد که در معاملات دیشب هم با سقوط سنگین ۲.۲ درصدی به کار خود پایان داده بود.

قیمت پیش‌خرید هر بشکه نفت خام نیمه‌سنگین تگزاس غرب آمریکا، دابلیوتی‌آی، که در معاملات دیشب با سقوط سنگین ۲.۴ درصدی بسته شده بود، امروز ۹۱ سنت یا ۱.۲ درصد افت کرد و به ۷۲.۲۶ دلار رسید. این شاخص نفتی هم امروز پایین‌ترین قیمت خود از ۲۷ سپتامبر تا کنون را ثبت کرد.

مایکل مک‌کارتی، استراتژیست ارشد بازار در سی‌ام‌سی مارکتز در سیدنی، می‌گوید: مود پرهیز از ریسک که بر همه بازارهای جهان سایه افکنده است، به بازارهای نفت هم آسیب رساند و تمام نگرانی‌های مربوط به کمبود عرضه، در هوا دود شد.
حجم معاملات برنت ۴ برابر مقادیر معمول خود در آسیا بود، درحالی که معاملات دابلیوتی‌آی، با ۷۵ درصد حجم میانگین خود انجام شدند.

موسسه سوخت آمریکا اعلام کرد که میزان ذخایر نفت تجاری آمریکا، در هفته منتهی به ۵ اکتبر، بیش از آن چه انتظار می‌رفت، ۹.۷ میلیون بشکه، افزایش یافته است.

اداره اطلاعات انرژی آمریکا هم در پیش‌بینی ماهانه خود اعلام کرد میزان تولید نفت خام آمریکا با افزایش روزانه ۱.۳۹ میلیون بشکه‌ای، به رکورد ۱۰.۷۴ میلیون بشکه در روز خواهد رسید.

بانک سرمایه‌گذاری گلدمن ساکس، در جدیدترین گزارش خود پیش‌بینی کرد که تولید نفت شیل آمریکا، تا سال ۲۰۲۱، هر سال ۱ میلیون بشکه در روز افزایش یابد.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا