ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

فیس‌بوک پست‌های مرتبط با هک اخیرش را مسدود می‌کند

اخیرا فیس‌بوک از هک ۵۰ میلیون حساب‌کاربری خود خبر داده بود و سایت‌های زیادی به این موضوع پرداختند، اما ظاهرا نظرات و پست‌هایی که در شبکه‌های اجتماعی توسط کاربران در مورد هک اخیر ارسال می‌شود، چندان خوشایند فیس‌بوک نبوده و تصمیم گرفته ارسال این پست‌ها را متوقف کند.

به گزارش آرمان اقتصادی، امکان مشاهده حساب‌ کاربری افراد توسط دیگران یکی از قابلیت‌های ویژه‌ی فیس‌بوک است که در اختیار کاربران قرار داده است. هکرها با سوءاستفاده از همین ویژگی توانستند کنترل ۵۰ میلیون حساب‌کاربری را به دست بگیرند.

در این بین گزارش‌هایی توسط کاربران منتشر شده است که ادعا کرده‌اند، زمانی که قصد داشته‌اند لینکی را ارسال کنند این فعالیت آنان مسدود شده است. ظاهرا این اتفاق برای دیگر لینک‌ها هم رخ داده است. هرچند به نظر می‌رسد یکی از اصلی‌ترین قربانیان این موضوع مرتبط با سایت خبری گاردین است.

ظاهرا فیس‌بوک این پست‌ها را به این دلیل علامت‌گذاری کرده بود که شمار زیادی از کاربران پست‌های مشابهی را درباره هک حساب‌های کاربری به اشتراک گذاشتند. بر اساس اطلاعات سایت پلیس فتا، این‌گونه تصور شده بود که این پیام‌ها اسپم هستند. به خودی خود، این توضیح منطقی نیست، چون در ارسال‌های مشابه برخی از کاربران، محدودیتی در ارسال وجود نداشته است ولی برخی دیگر از کاربران هنگام ارسال با مسدودیت روبرو شدند.

ممکن است افرادی که اعتقاد به توطئه دارند، فکر کنند فیس‌بوک اقدام خودخواهانه‌ای درباره این مسدودیت‌ها انجام داده است. حال این موضوع و اعتقاد آنان چه صحیح باشد و چه صحیح نباشد، درنهایت بسیاری از کاربران این اقدام فیس‌بوک را سرزنش می‌کنند.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا