بورسبورس اوراق

سرمایه گذاری در بورس جایگزین بازار ارز و سکه

عضو کمیسیون برنامه، بودجه ومحاسبات مجلس می گوید تولید منجر به صادرات جایگزین خوبی برای سرمایه گذاری سکه و ارز باشد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،  غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی، با اشاره به نرخ دلار، گفت: دلار همچنان قیمت واقعی خود را ندارد و هنوز در حباب است، با توجه به بحث CFT و کانالی که در بانک اروپا برای ایران باز شده است، بخش قابل توجه از مشکل ارزی حل شده یا دچار مشکل نخواهد شد، بنابراین پیش بینی دچار مشکل شدن ارزی کشور اشتباه است.

تولید منجر به صادرات بهترین بستر سرمایه گذاری است

همچنین بخوانید

جعفرزاده ایمن آبادی ، با بیان اینکه اگر کسی در ارز و سکه سرمایه گذاری کند دچار مشکل می شود، عنوان کرد: سرمایه ها باید به سمت تولید برود، اما بسیاری می گویند بستر تولید فراهم نیست، نکته این است که باید در تولیدی که منجر به صادرات می شود سرمایه گذاری شود.

این نماینده مجلس توضیح داد: تولیدی که منجر به صادرات نشود سرمایه گذاری مناسبی نیست، بنابراین بهترین بستر برای سرمایه گذاری تولیدی است که صادر می شود اما از آنجایی که آمارهای این بخش منعکس نمی شود مردم فقط نقاط منفی سرمایه گذاری در تولید را می بینند.

وی با اشاره ممنوعیت صادرات برخی کالاها گفت:  چرا صادرات بعضی از کالاهای رامنع کردیم؟ دلیل این کار شرایط بازار واقتصادی خوب این محصولات در کشورهای همسایه است، چرا لبنیات و سیمان به این جا کشیده شد؟ چون وضعیت خوبی در کشورهای همسایه دارند.

سرمایه های خانه دارها به بورس برود

جعفرزاده ایمن آبادی با بیان اینکه حجم صادرات در چند ماه گذشته قابل توجه است، اظهار داشت: حجم کلینکر صادراتی کشور در ۶و ۳ ماهه گذشته قابل توجه است، بخش اعظمی از صادرات به تولیدات داخلی برمی گردد.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس دراین باره که خانه دارها به سمت بازار سکه و ارز رفته بودند، اکنون چه بستری برای سرمایه گذاری آنها وجوددارد،گفت: بورس می تواند فرصت خوبی برای سرمایه گذاری این بخش از جامعه باشد، شرکت هایی که وضعیت مالی آنها حاکی از سود دهی است می تواند بستر مناسبی برای جذب سرمایه های خانگی باشد.

منبع
خانه ملت

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا