بورسبورس اوراق

«پلی‌اتیلن ترفتالات بطری» پتروشیمی تندگویان، صدرنشینی که ۴.۸ درصد کاهش قیمت داشت / کاهش قیمت ۱۲.۶ درصدی مفتول مس «فملی»

روز گذشته «پلی‌اتیلن ترفتالات بطری ۷۸۱ BG» پتروشیمی تندگویان در حدود ۴۷.۴ میلیارد تومان اختصاص داشت. این محصول به قیمت هر کیلو ۱۵ هزار و ۹۸۹ تومان به قیمت پایه معامله شد و نسبت به معامله قبلی خود ۴.۸ درصد کاهش قیمت داشت.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، روز گذشته سه‌شنبه (۱۷ مهرماه)، تالارهای مختلف بورس ‌کالا در مجموع ارزشی حدود ۴۲ میلیارد تومان داشتند که طی۵۴ قرارداد انجام شد. از این میزان حدود ۲۸.۴ میلیارد آن به رینگ داخلی تعلق داشت. در این میان، تالار صنعتی نیز بیشترین ارزش معاملات را در حدود ۱۷ میلیارد تومان به خود اختصاص داد.

شایان ذکر است، بیشترین ارزش معاملات بورس کالا در این روز به «پلی اتیلن ترفتالات بطری ۷۸۱ BG» پتروشیمی تندگویان در حدود ۴۷.۴ میلیارد تومان اختصاص داشت. این محصول در حجم ۲۹۷۰ تن به طور سلف فروخته شد. این محصول به قیمت هر کیلو ۱۵ هزار و ۹۸۹ تومان به قیمت پایه معامله شد و نسبت به معامله قبلی خود ۴.۸ درصد کاهش قیمت داشت.

تالار پتروشیمی و فرآورده‌های نفتی

تالار فرآورده‌های نفتی و پتروشیمی بورس کالا طی روز گذشته، میزبان دادوستد ۶۲ هزار و ۵۲ تن مواد پلیمری بود. در این روز و در تالار مذکور ۱۰ هزار تن وکیوم باتوم نیز معامله شد. همچنین تالار صادراتی بورس کالای ایران نیز شاهد معامله یک هزار و ۴۰۰ تن قیر بود.

بیشترین ارزش معاملات تالار صنعتی به «پلی اتیلن ترفتالات بطری ۷۸۱ BG» پتروشیمی تندگویان در حدود ۴۷.۴ میلیارد تومان اختصاص داشت. این محصول در حجم ۲۹۷۰ تن توسط کارگزاری «بانک ملی» به طور سلف فروخته شد و قیمت آن به ازای هر کیلو ۱۵ هزار و ۹۸۹ تومان بود که به قیمت پایه معامله شد. این محصول نسبت به معامله قبلی خود (۱۰ مهر) ۴.۸ درصد کاهش قیمت داشت.

«وکیوم باتوم» پالایش نفت تبریز در حدود ۳۱.۴ میلیارد تومان اختصاص داشت. این محصول در حجم ۱۰ هزار تن توسط کارگزاری «پیشگامان بهپرور» به طور سلف فروخته شد و قیمت آن به ازای هر کیلو سه هزار و ۱۴۸تومان بود که به قیمت پایه معامله شد. این محصول نسبت به معامله قبلی خود (۲۷ شهریور) ۱۱.۶ درصد کاهش قیمت داشت.

کمترین ارزش معاملات این تالار هم به «پلی وینیل کلراید۶۶۴۴ E» شرکت پتروشیمی اروند به میزان حدود ۴۳۳ میلیون تومان اختصاص داشت. این محصول با قیمت کیلویی چهار هزار و ۹۱۸ تومان در حجم ۸۸ تن توسط کارگزاری «پگاه یاوران نوین» به طور نقدی فروخته شد. این محصول نسبت به معامله قبلی خود (۹ مهر) ۳۴.۵ درصد کاهش قیمت داشت.

تالار صنعتی

تالار محصولات صنعتی و معدنی بورس کالای ایران نیز در این روز شاهد معامله چهار هزار و ۴۰۰ تن سبد تیرآهن مخلوط، شش هزار و ۴۴۰ تن سبد میلگرد در گروه فولاد و یک هزار و ۵۰۰ تن مس مفتول بود.

بیشترین ارزش معاملات تالار صنعتی به «مس مفتول» شرکت صنایع ملی مس ایران (فملی) در حدود ۴۲.۵ میلیارد تومان اختصاص داشت. این محصول در حجم ۷۲۰ تن توسط کارگزاری «سی ولکس» به طور نقدی فروخته شد و قیمت آن به ازای هر کیلو ۵۹ هزار و ۱۲۴ تومان بود که به قیمت پایه معامله شد. این محصول نسبت به معامله قبلی خود (هشتم مهر) ۱۲.۶درصد کاهش قیمت داشت.

کمترین ارزش معاملات این تالار هم به «سبد میلگرد مخلوط» شرکت تولیدی فولاد سپید فراب کویر به میزان حدود ۸۲۶ میلیون تومان اختصاص داشت. این محصول با قیمت کیلویی سه هزار و ۷۵۳ تومان و سه درصد بیشتر از قیمت پایه در حجم ۲۲۰ تن توسط کارگزاری «خبرگان سهام» به طور سلف فروخته شد.

تالار کشاورزی

تالار محصولات کشاورزی بورس کالای ایران نیز در این روز دادوستد شش هزار تن گندم خوراکی و چهار هزار تن گندم دوروم را تجربه کرد.

بیشترین ارزش معاملات این تالار به «گندم دورم» فارس به میزان ۱.۸ میلیارد تومان اختصاص یافت. این محصول در حجم ۲۰۰۰ تن توسط کارگزاری «فارابی» به طور نقدی فروخته شد و قیمت آن به ازای هر کیلو ۹۳۸ تومان بود که به قیمت پایه معامله شد.

کمترین ارزش معاملات تالار کشاورزی هم به «گندم خوراکی» لرستان به میزان حدود ۳۶۵ میلیون تومان اختصاص داشت. این محصول با قیمت کیلویی ۹۱۳ تومان در حجم ۴۰۰ تن توسط کارگزاری «فارابی» به طور نقدی فروخته شد. عرضه‌کننده این محصولات «شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران» بود.

منبع
اقتصادآنلاین - لیلی شهیر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا