بانکبانک و بیمه

سرعت عمل بیشتر در واگذاری اموال مازاد بانک ها، خواسته ی رییس جمهور

سرپرست وزارت امور اقتصادی و دارایی عنوان کرد:

دکتر اکرمی سرپرست وزارت امور اقتصادی و دارایی عنوان کرد:

سرپرست وزارت امور اقتصادی و دارایی ضمن اشاره به ابراز رضایت رئیس جمهور از گزارش وزارت متبوع در خصوص واگذاری شرکت ها و اموال مازاد بانک ها در آخرین جلسه هیات دولت گفت: رییس جمهور در عین حال خواستار سرعت عمل بیشتر نظام بانکی در واگذاری ها هستند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،  سید رحمت اله اکرمی در جلسه ای که با حضور مدیران عامل بانک ها به منظور بررسی عملکرد و مسایل و مشکلات بانک ها در واگذاری شرکت ها و اموال مازاد برگزار شد، طی سخنانی، با اعلام خبر فوق، افزود: رضایت رئیس جمهور  وظایف ما را سنگین تر می کند، چرا که نشان می دهد دولتمردان به صورت جدی، روند واگذاری ها را پیگیری می کنند.

همچنین بخوانید

بنا بر این گزارش، امیر باقری معاون امور بانکی، بیمه و شرکت های دولتی وزارت اقتصاد نیز در این جلسه، با تقدیر از تلاش مدیران بانکی برای انجام وظایف قانونی در ارتباط با واگذاری شرکت ها و اموال مازاد بانک ها، برخی مشکلات پیش روی واگذاری ها را تشریح کرد.

همچنین در این جلسه مقرر شد، به منظور تسهیل و تسریع در واگذاری شرکت ها، کمیته ای، حسب مورد، با حضور نمایندگان بانک ها، سازمان بورس و اوراق بهادار و معاونت امور بانکی، بیمه و شرکت های دولتی وزارت اقتصاد تشکیل شود و همچنین سازمان بورس و اوراق بهادار نیز اقدامات لازم را به منظور تسهیل و تسریع در پذیرش شرکت های تحت تملک بانک ها در بورس و فرابورس انجام دهد.

موضوع واگذاری برخی شرکت های زیر مجموعه بانک ها از طریق سازمان خصوصی سازی به طور وکالتی و با رعایت قوانین و مقررات مربوط، واگذاری شرکت ها از طریق تشکیل صندوق‌های قابل معامله در بورس (ETF) و انجام اقدامات لازم برای اخذ مصوبه مراجع ذیربط در خصوص واگذاری ها و اقدام جدی بانک ها در واگذاری دارایی های مازاد مطابق برنامه زمان بندی مورد توافق با وزارت اقتصاد از جمله دیگر مصوبات این جلسه بود.

 

 

منبع

روابط عمومی سازمان اموال‌تملیکی

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا