صنعت، معدن، تجارتمعدن

افزایش ۱۴ درصدی تولید شمش فولادسازان بزرگ

میزان تولید شمش فولاد شرکت های بزرگ کشور طی ۶ ماهه نخست سال ۹۷، بیش از ۱۴ درصد رشد کرد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی از سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، ۷ شرکت فولادساز کشور از ابتدای فروردین تا پایان شهریور امسال، ۹ میلیون و ۴۰۴ هزار و ۷۸۰ تن شمش فولاد تولید کردند.

از این میزان، مجتمع فولاد مبارکه (مبارکه، هرمزگان و سبا) ۴ میلیون و ۷۴۴ هزار و ۷۵۹ تن، فولاد خوزستان یک میلیون و ۹۰۹ هزار و ۵۷۸ تن، ذوب آهن اصفهان یک میلیون و ۱۲۳ هزار و ۸۴۶ تن، فولاد کاوه جنوب ۴۷۹ هزار و ۱۳۷ تن، فولاد خراسان ۵۰۲ هزار و ۶۳۰ تن، طرح ثامن چادرملو ۴۳۳ هزار و ۸۵۴ تن و فولاد آلیاژی ایران ۲۱۰ هزار و ۹۷۶ تن فولاد خام تولید کردند.

میزان تولید شرکت های مذکور طی شهریور امسال، یک میلیون و ۵۵۴ هزار و ۳۱۱ تن بود که در مقایسه با میزان تولید سال گذشته، ۶ درصد رشد نشان می دهد.

رشد ۸ درصدی تولید محصولات فولادی

۹ شرکت بزرگ فولادی از ابتدای فروردین تا پایان شهریور، ۵ میلیون و ۶۴۳ هزار و ۹۳۴ تن محصولات فولادی (انواع ورق، لوله تیرآهن، میلگرد، شمش کالایی، کلاف و ریل) تولید کردند که نسبت به رقم مدت مشابه سال گذشته، ۸ درصد رشد نشان می دهد.

از این میان، مجتمع فولاد مبارکه (مبارکه و سبا) ۳ میلیون و ۴۳۳ هزار و ۲۷۱ تن، ذوب آهن یک میلیون و ۷۹ هزار و ۸۹۷ تن، فولاد اکسین ۳۷۰ هزار و ۱۰۱ تن، فولاد خراسان ۲۷۲ هزار و ۸۹۹ تن، فولاد آذربایجان ۱۴۶ هزار و ۱۷۰ تن، فولاد آلیاژی ایران ۱۲۴ هزار و ۶۷۴ تن، ورق خودرو چهارمحال و بختیاری، ۱۱۶ هزار و ۱۲۴ تن، نورد و لوله اهواز ۸۶ هزار و ۳۰۴ تن و گروه ملی صنعتی فولاد ایران ۱۴ هزار و ۴۹۴ تن تولید کردند.

طی ۶ ماهه نخست امسال، ۱۱ میلیون و ۲۷۶ هزار و ۵۹۸ تن آهن اسفنجی تولید شد که در مقایسه با رقم مدت مشابه سال گذشته، حاکی از افزایش ۱۹ درصدی تولید این محصول است.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا