صنعت، معدن، تجارتصوت

صدور رای پرونده قاچاق ظروف شیشه ای

 

مدیرکل قضایی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز از صدور رای قطعی پرونده بزرگ قاچاق یکهزار و ۱۲۸ کانتینری ظروف شیشه ای خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، سعید نیرومند در برنامه «روی خط بازار» رادیو اقتصاد افزود: پرونده قاچاق ظروف شیشه ای ابتدا با کشف دو کانتینر کالا طی اردیبهشت ماه سال ۹۵ در استان هرمزگان تشکیل شده که جهت رسیدگی به سازمان تعزیرات حکومتی ارسال شده است.

وی اظهارداشت: طبق پیش بینی ها قاچاق ظروف شیشه ای و سرامیکی سازمان یافته بوده به طوری که وزارت اطلاعات نیز بر روی موضوع قاچاق سازمان یافته ظروف آشپزخانه و شیشه ای تمرکز داشته است.

مدیرکل قضایی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز ادامه داد: پس از ۹ ماه سازمان تعزیرات حکومتی پرونده را با صدور قرار عدم صلاحیت به دادسرای استان هرمزگان ارجاع می دهد تا رای صادر شود.

وی با تاکید بر اینکه بخشی اندکی از کالاهای موردنظر کشف شده است، گفت: ماموران وزارت اطلاعات با بررسی اسناد موجود قاچاق یکهزار و ۱۲۸ کانتینر کالا شامل انواع ظروف آشپزخانه را اعلام کردند.

نیرومند با اعلام این مطلب که قاچاق کالاهای مد نظر با همکاری چند ترخیص کار آشنا به کد تعرفه ها که مرتکب جرم جعل شده اند صورت گرفته است، افزود: اسناد زمینه اظهارنامه واردات کالاهای مورد نظر از طریق دفاتر تایپ و تکثیر استان هرمزگان خلاف واقع اظهار شده است.

وی همچنین اظهارداشت: خلا قانونی در بخش اعلام خلاف واقع در اظهارنامه وجود ندارد و با توجه به سیستمی شدن مراحل ترخیص کالا مشکلات کم کم اصلاح می شود.

مدیرکل قضایی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز با اشاره به اینکه بخشی از کالاهای کشف شده به حکم قانون ضبط شده تا در اختیار سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی قرار گیرد به رادیو اقتصاد یادآورشد: ارزش باقی کالاهای مورد نظر که کشف هنوز کشف نشده به جریمه متهمان اضافه می شود.

برنامه «روی خط بازار» کاری از گروه کشاورزی شبکه رادیویی اقتصاد بوده که از شنبه تا پنجشنبه هر روز ساعت ۱۱ به مدت ۶۰ دقیقه به تهیه کنندگی «نازنین کتابچی» با هدف ارائه یک تصویر بزرگ‌تر و کامل‌تر و قابل درک از رویدادهای مهم اقتصادی و رفع ابهامات اقتصادی بر روی موج اف‌ام ردیف ۹۸ قرار می‌گیرد و علاقمندان می‌توانند جهت دریافت فایل صوتی برنامه به سایت این رادیو مراجعه کنند.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا