بانکبانک و بیمه

تشکیل کمیته واگذاری شرکت های بانکی تصویب شد


مدیران عامل بانک ها در نشستی با سرپرست وزارت اقتصاد درباره تشکیل کمیته ای برای تسهیل و تسریع در واگذاری شرکت های بانکی به توافق رسیدند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی (armaneghtesadi.ir)، در این جلسه مقرر شد برای تسهیل و تسریع در واگذاری شرکت ها، کمیته ای حسب مورد با حضور نمایندگان بانک ها، سازمان بورس و اوراق بهادار و معاونت امور بانکی، بیمه و شرکت های دولتی وزارت اقتصاد تشکیل شود.

همچنین قرار شد سازمان بورس و اوراق بهادار اقدامات لازم را برای تسهیل و تسریع در پذیرش شرکت های تحت تملک بانک ها در بورس و فرابورس انجام دهد.
موضوع واگذاری برخی شرکت های زیرمجموعه بانک ها از طریق سازمان خصوصی سازی به طور وکالتی و با رعایت قوانین و مقررات مربوط، واگذاری شرکت ها از طریق تشکیل صندوق‌های قابل معامله در بورس (یی.تی.اف)، اقدام برای اخذ مصوبه مراجع ذیربط برای واگذاری ها و واگذاری جدی دارایی های مازاد مطابق برنامه زمان بندی مورد توافق با وزارت اقتصاد از دیگر مصوبات این جلسه بود.
سرپرست وزارت امور اقتصادی و دارایی در این نشست از رضایت رییس جمهوری نسبت به گزارش وزارتخانه درباره واگذاری شرکت ها و اموال مازاد بانک ها در آخرین جلسه هیات دولت خبر داد و گفت: رییس جمهوری در عین حال سرعت عمل بیشتر نظام بانکی در واگذاری ها را خواستار است.
سیدرحمت الله اکرمی افزود: دولتمردان به صورت جدی، روند واگذاری ها را پیگیری می کنند.

همچنین بخوانید

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا