اقتصاد کلانامور زیربناییبانک و بیمهتعاون و اشتغالراه و ساختمانطلا و ارز

بازگشت کارت سوخت؛ معرفی وزرا شاید وقتی دیگر؛حکمرانی نوسان بر بازار ارز

تنور اخبار اقتصادی امروز داغ بود، به داغی اعلام زمان معرفی سه وزیر اقتصادی کابینه در شرایطی که بازار ارز همچنان در گیر و دار نوسان خود را بازنیافته است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،  معرفی وزرای صنعت، معدن و تجارت، تعاون، کار و رفاه اجتماعی و امور اقتصادی و دارایی به این ترتیب در هفته آینده اتفاق خواهد افتاد. از این سه وزیر، دو تن، ربیعی و کرباسیان در سخت‌ترین روزهایی که بر اقتصاد می گذرد، به واسطه استیضاح از قطار دوازدهم پیاده شده اند و شریعتمداری نیز در حالی که خبرهای مرتبط با استیضاحش داغ است، می گویند به واسطه استعفا می رود تا در وزارتخانه ای دیگر، دوباره بر قطار دوازدهم سوار شود .

نوسان در بازار ارز و سکه
قیمت سکه امروز نوسانی شدید را پشت سر گذاشت.در اولین ساعات روز حدود چهار میلیون و سیصد هزار تومان بود و در پایان روز حتی روی ۴ میلیون و هفتصد هزار تومان را نیز دید . در حالی که بر شیشه برخی صرافی ها نرخ دلار ۱۲ هزار و ۷۰۰ تومان درج شده بود، هر دلار نزدیک به ۱۵ هزار تومان فروخته شد .
بسیاری از فعالان بازار ، برای توصیف وضعیت از صفت گیجی استفاده می کنند و معتقدند بازار فعلا خود را بازیابی نکرده است .
به نظر می رسد حکمرانی نوسان در بازار ارز سایر بازارها را نیز در وضعیتی نامتعارف قرار داده است تا فعالان کف بازار از قیمت دار نبودن کالاهای تاثیرپذیر با ارز بگویند.
سوییفت می‌ماند
در عین حال واشنگتن فری‌بیکن نوشت: یک پایگاه خبری آمریکایی گزارش داده است مقامات سوئیفت و وزارت خزانه‌داری آمریکا به دنبال مجاب کردن ترامپ برای حفظ دسترسی ایران به سوئیفت هستند.
بر اساس این گزارش تعدادی از مقامات آمریکایی به این پایگاه خبری اطلاع داده‌اند یک نبرد داخلی در دولت دونالد ترامپ برای حفظ دسترسی ایران به بازارهای مالی جهانی شکل گرفته است. به گفته این پایگاه خبری، مقامات سوئیفت هفته گذشته سفری به واشنگتن برای دیدار با مقامات آمریکایی داشته‌اند تا از حفظ دسترسی ایران به سوئیفت مطمئن شوند و روابط تجاری و مالی اتحادیه اروپا با ایران حفظ شود.
کارت سوخت بر می‌گردد
در شرایطی که خبرهای غیر رسمی حکایت از بازگشت کارت سوخت به اقتصاد ایران دارد، وزیر کشور توضیحاتی شفاف در این حوزه ارائه کرد . وی در حاشیه دومین جلسه ستاد اطلاع‌رسانی و تبلیغات اقتصادی کشور پیشنهاد فعال سازی کارت های سوخت را مطرح کرد و گفت: قرار است مالک هر خودرو فقط از کارت سوخت خود استفاده کند؛ وزارت نفت مامور به بررسی این موضوع است.
وی در توضیح این مطلب گفته است: یکی از پیشنهادات این بود که باید توزیع سوخت را قاعده‌مند کنیم چراکه براساس گزارش وزارت نفت، بیش از ۳۵۰ هزار کارت سوخت مهاجر در مناطق مرزی وجود دارد.
رئیس ستاد اطلاع‌رسانی و تبلیغات اقتصادی کشور تصریح کرد: افرادی هستند که کارت آنها در تهران صادر شده است اما با این کارت در سیستان و بلوچستان، هرمزگان و دیگر استان‌ها سوخت‌گیری می‌شود.

 

 

 

 

 

منبع
خبرآنلاین

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا