امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

بانک ها ملزم به استمهال وام کشاورزان خسارت دیده هستند

وزیر جهاد کشاورزی گفت: بانک ها ملزم به استمهال وام کشاورزان خسارت دیده هستند.

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از خانه ملت، محمود حجتی با اشاره به حضور در نشست امروز ( سه شنبه، ۱۷ مهرماه ) کمیسیون کشاورزی مجلس، گفت: نمایندگان مشکلات و دغدغه کشاورزان را در قالب سوالاتی مطرح کردند؛ برخی از این مشکلات متاثر از مشکلات اقتصادی است البته برخی محدودیت ها و خشکسالی ها نیز مزید بر علت شده است.

سال گذشته خشکسالی سختی را پشت سر گذاشتیم/ خسارت ۱۱ هزار میلیارد تومانی به سردرختی ها، درختان و تاکستان ها

وی با یادآوری اینکه سال گذشته خشکسالی سختی را پشت سر گذاشتیم، افزود: کشاورزان آسیب جدی دیدند؛ سرمای وحشتناک فروردین ماه یخ زدگی سردرختی‌ها و خشکی برخی درختان را در پی داشت به گونه ای که حدود ۱۱ هزار میلیارد تومان خسارت به سردرختی ها، درختان و تاکستان ها وارد شد.   

حجتی یادآور شد: نمایندگان مشکلات مربوطه را به ما منتقل کردند؛ متاسفانه با توجه به محدودیت های بودجه ای دولت، آنطور که باید و شاید هنوز نتوانستیم پاسخگو باشیم؛ البته برخی از مشکلات در شرف حل شدن است به عنوان مثال یکی از الزاماتی که در قوانین برنامه آمده استمهال وام کشاورزانی است که با چنین مشکلاتی روبرو می شوند.

این عضو کابینه دولت دوازدهم افزود: کشاورزان سالانه هزینه زیادی صرف نهاده ها و کود می کنند که در پایان نتیجه و درآمدی داشته باشند اما در برخی موارد با یخ زدگی تمامی محصولات آنها از بین می رود و در کنار این مشکلات، بانک ها نیز به پرداخت اقساط اصرار می کنند که به نظر می رسد کمتر گروهی که کار اقتصادی می‌کنند به یک باره با چنین مشکلاتی روبرو شوند.

استهمال وام ها اندکی با تاخیر مواجه شده است                                                    

وزیر جهاد کشاورزی افزود: استهمال وام ها اندکی با تاخیر مواجه شده؛ انتظار می رود نارسایی حقوقی از سر راه برداشته شود تا استمهال وام‌ها که می تواند مشکل بخش وسیعی از کشاورزان را حل کند تعیین تکلیف شود.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا