صنعت، معدن، تجارت

وزیر جدید صنعت به مجلس معرفی می شود/دلیل حضور نیافتن شریعتمداری در مجلس

دبیر کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه استیضاح شریعتمداری در مجلس منتفی شد، گفت: دولت به مجلس اعلام کرد که وزیر جدید صنعت معرفی می کند و به همین دلیل استیضاح شریعتمداری منتفی شد.
به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، عبداله رضیان نماینده قائمشهر و سوادکوه در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار الف با اشاره به لغو جلسه صبح امروز کمیسیون صنایع و معادن در بررسی استیضاح محمد شریعتمداری وزیر صنعت، معدن و تجارت، گفت: چون قرار است وزیر جدید صنعت، معدن و تجارت به مجلس معرفی شود، به همین دلیل جلسه استیضاح وزیر لغو شد.

وی افزود: آقایان دولتی از هفته گدشته تا کنون مرتب در مجلس می گویند روزهای آینده وزیر جدید صنعت به مجلس معرفی می شود.

دبیر کمیسیون صنایع و معادن مجلس تصریح کرد: آنچه به کمیسیون اعلام شد همین مطلب است البته اگر آقایان مواضع خود را تغییر ندهند.

همچنین بخوانید

رضیان با بیان اینکه هم اکنون چهار نفر برای تصدی وزارت صنعت مطرح هستند که هنوز گزینه نهایی مشخص نشده است، افزود: برای اساس شنیده ها رئیس جمهور تصمیم دارد فردا سه شنبه وزیر جدید صنعت، را به همراه وزرای اقتصاد و تعاون به مجلس معرفی کند.

تا کنون ۲ بار جلسه استیضاح شریعتمداری در مجلس لغو شد.

تقاضای استیضاح این وزیر اوائل شهریور ماه در مجلس مطرح شد.

برای استیضاح شریعتمداری، ۲ طرح در مجلس تهیه شده، یک طرح با ۷۰ امضای نمایندگان و ۱۵ محور و طرح دیگر با ۱۲ امضاء و چندین محور.

استیضاح این وزیر در دستور کار روز سه شنبه گذشته کمیسیون صنایع و معادن مجلس قرار داشت اما وزیر در کمیسیون حضور نیافت. این هفته برای دومین بار، در دستور صبح امروز کمیسیون قرار گرفت که باز وی در این جلسه حضور نیافت.

از ۲ هفته پیش خبر استعفاء و برکناری این وزیر مطرح می شود.که البته توسط روابط عمومی این وزارتخانه تکذیب شد.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا