ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

سامسونگ به دوران رکوردشکنی بازگشت

سامسونگ به‌تازگی با انتشار گزارش مالی سه ماهه خود، از دستیابی به یک رکورد جدید در سومین فصل از سال جاری ۲۰۱۸ میلادی خبر داده است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، به نقل از وب سایت The Verge، با اینکه سامسونگ نتوانست آنطور که انتظار داشت و پیش‌بینی شده بود، گوشی‌های پرچمدار و جدید خود همچون گلکسی اس ۹ را به فروش برساند و به گفته بسیاری از تحلیلگران بازار عملکرد ناموفقی داشت، اما این غول تکنولوژی کره‌ای به‌تازگی با انتشار گزارشی از سود فصلی خود اعلام کرده است که در سه ماهه سوم سال ۲۰۱۸ توانسته به یک رکورد در کسب سود عملیاتی دست یابد.

در این گزارش هم‌چنین ذکر شده است که سامسونگ در سه ماهه منتهی به ماه سپتامبر یعنی سومین فصل از سال ۲۰۱۸، از مجموع درآمد ۶۵ تریلیون وون معادل ۵۷.۵ میلیارد دلار، ۱۷.۵ تریلیون وون معادل ۱۵.۵ میلیارد دلار سود عملیاتی به دست آورده است که این عدد به وضوح نشان می‌دهد سامسونگ نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۰ درصد افزایش سودآوری داشته و در مقایسه با میزان آن در سه ماهه نخست سال جاری نیز ۱۲ درصد رشد کرده است.

تحلیلگران در توجیه رکوردشکنی سامسونگ در سودآوری علی‌رغم عملکرد و فروش ناموفق گوشی‌های پرچمدار این شرکت، از عملکرد موفقیت‌آمیز آن در بخش نمایشگر و تراشه‌های حافظه سخن گفته‌اند.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا