ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

کاهش ۲۰ درصدی قیمت گوشی/مذاکره جدیدی با تلگرام نداشتیم

وزیر ارتباطات درباره تنظیم بازار گوشی، با بیان اینکه کاهش قیمت ارز در روزهای گذشته تاثیر کمی بر کاهش قیمت گوشی‌ها داشته، گفت: هنوز از سمت دستگاه قضایی ۷۰۰ هزار گوشی مسدودشده، کاملا وارد بازار نشده و روند کاهش قیمت به‌طور کامل رخ نداده است. از وزارت صمت می‌خواهیم محدودیت واردات شرکت‌ها را کاهش دهد و آن‌ها هم قول مساعد دادند.

به گزارش آرمان اقتصادی محمدجواد آذری جهرمی امروز در نشستی خبری در نمایشگاه تلکام با اشاره به تنظیم قیمت بازار گوشی اظهار کرد: وزیر صمت درخواست کرد که وزارت ارتباطات مدیریت بازار گوشی را به دست بگیرد که ما مسوولیت مدیریت را نپذیرفتیم اما قول کمک دادیم. برخی از شرکت‌ها واردات با ارز غیرتخصیصی انجام داده بودند و با توجه به موانعی که شرکت‌ها برای واردات دارند، برای حل این موانع صحبت‌هایی داشتیم.

وی ادامه داد: هنوز از سمت دستگاه قضایی ۷۰۰ هزار گوشی مسدودشده به طور کامل وارد بازار نشده است. موضوع دیگر بحث ارز است که برنامه‌های دولت و بانک مرکزی در کاهش نرخ ارز در بازار اثر گذاشته و البته کاهش ۲۰ درصدی را در قیمت گوشی شاهد بودیم. با حل مشکل نرخ ارز، ۳۰ درصد از حباب قیمت هم کاسته می‌شود.

همچنین بخوانید

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره شنیده‌ها مبنی بر مذاکره دولت با تلگرام بیان کرد: بحثی که در کمیسیون صنایع مجلس مطرح شد، تحقیق و تفحص درباره مذاکراتی بوده که با تلگرام انجام شده است. اما این مذاکرات محرمانه نبوده و در دولت گذشته با دستور دادستان وقت و کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه صورت گرفته است. اکنون هم بحث جدیدی مطرح نیست و مذاکره جدیدی انجام نشده است.

ادامه دارد

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا