امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

تشکل های کشاورزی در شورای کشاورزی خوزستان گزینشی دعوت می شوند

اهواز-نماینده خوزستان در شورای مرکزی خانه کشاورز کشور گفت:عدم دعوت از تشکل های کشاورزی تمام شهرستان ها و دعوت گزینشی از آنها در جلسه شورای کشاورزی استان باعث دلخوری شدید این تشکل ها شده است.

همچنین بخوانید

سید فاضل شرفی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: شهرستان های دعوت نشده به جلسه شورای کشاورزی ، این گونه تبعیض ها را توهین می دانند و موضوعی که مساله را بغرنج تر می کند آن است که سازمان جهاد کشاورزی و استانداری خوزستان حاضر به هیچ گونه شفاف سازی و توضیحی درباره ملاک و معیار دعوت از پنج شهرستان از میان همه شهرستان های استان نیستند چرا که اگر جهاد کشاورزی و استانداری ملاک دعوت را اعلام کنند ما می توانیم تشکل های شهرستانی را توجیه کنیم.

وی گفت: از چهار ماه پیش و پس از آنکه تشکل های فراگیر استانی کشاورزان شامل انجمن صنفی کشاورزان، خانه کشاورز و نظام صنفی کشاورزی به این نتیجه رسیدند که استاندار هیچ گونه توجه و علاقه ای به بخش کشاورزی ندارد و عملا جلسات شورای کشاورزی استان به صورت نمایشی برگزار می شود، تصمیم به تحریم جلسات استانی تا تغییر سیاست های استانداری در بخش کشاورزی گرفتند.

وی در تشریح برخی دیگر از عوامل تحریم جلسات استانی شورای کشاورزی توسط تشکل های فراگیر استانی کشاورزان گفت: به استاندار خوزستان در خصوص مصوبات ستاد خشکسالی تنها به صورت کاملا گزینشی  و بر بندها و مواردی که محدود کننده کشاورزان است تاکید داشت و استاندار حاضر به اجرا و حتی پیگیری بند ۱۴ مصوبه ستاد خشکسالی مبنی بر پرداخت معوض کشت به کشاورزان محروم از آب نشد. همچنین سیاست های کلی دولت که به شدت بر ضد منافع کشاورزان کشور و استان بوده و از طرفی همراهی ضمنی استاندار با سیاست های انتقال آب از سوی دولت از دیگر دلایلی است که تشکل های فراگیر استانی کشاورزان تصمیم به تحریم جلسات استانی شورای کشاورزی کردند.

شرفی افزود: البته به تشکل های کشاورزی شهرستانی اجازه داده شد به نمایندگی از شهر خود در هر جلسه شهرستانی و استانی شرکت کنند.

وی گفت: متاسفانه اقدام انجام شده در دعوت گزینشی و عدم دعوت از از شهرستان هایی که اتفاقا حضور آنها در این جلسه ضروری تر بود باعث موجی از خشم و ناراحتی در جامعه کشاورزی استان شده لذا شایسته است دعوت کنندگان و متولیان یا نسبت به منتشر کردن توضیح های لازم برای شفاف سازی و اعلام ملاک و معیار دعوت تشکل ها اقدام و یا به سرعت از جامعه کشاورزی استان عذرخواهی کنند.

نماینده خوزستان در شورای مرکزی خانه کشاورز کشور در پایان گفت: تشکل های کشاورزی شهرستان های معترض قصد ارسال طومار در شکایت از استاندار و رییس جهاد کشاورزی استان به وزارت کشور و وزارت جهاد کشاورزی داشتند که با پادرمیانی رییس شورای هماهنگی تشکل های کشاورزی استان از این مساله جلوگیری شد.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا