ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

ورود سامسونگ به حوزه تولید تراشه مخصوص ارزکاوی دیجیتالی

به نظر می‌رسد که شرکت سامسونگ با همکاری یک شرکت کانادایی قصد دارد وارد حوزه تولید تراشه مخصوص استخراج ارزهای دیجیتالی شود.

به گزارش آرمان اقتصادی، به نقل از وب سایت newsBTC، طی چند سال اخیر ارزهای دیجیتالی رمزنگاری شده بسیاری همچون بیت کوین، مونرو، ریپل و اتریوم از محبوبیت و استقبال بی‌نظیری برخوردار شده و کاربران بسیاری در جهان به دنبال استخراج و تبدیل پول‌های خود به ارزهای دیجیتالی هستند؛ چراکه این روزها بسیاری از افراد با خرید و استخراج این ارز توانسته‌اند به پول زیادی دست پیدا کنند.

بر اساس گزارش‌های منتشره می‌توان دریافت که سامسونگ نیز قصد ورود به حوزه تولید تراشه مخصوص استخراج و ماینینگ ارزهای رمزپایه را دارد و بدین منظور با شرکت کانادایی Squire فعال در این زمینه قراردادی را به امضا رسانیده و وارد همکاری شده است.

همچنین بخوانید

 سامسونگ به‌عنوان بزرگترین شرکت تولیدکننده ابزار و تراشه‌های نیمه هادی در جهان، در اوایل سال جاری میلادی بود که تجربه حضور در صنعت استخراج ارزهای رمزنگاری شده را پیدا کرد و به‌دنبال توسعه سخت افزارهای مخصوص ارزکاوی دیجیتال بود.

حالا فرصت جدیدی برای این غول تکنولوژی کره‌ای فراهم شده است تا بتواند با عقد یک قرارداد، به همکاری با شرکت کانادایی Squire که در زمینه‌ بیت‌کوین ماینینگ در این کشور مشغول فعالیت است، بپردازد و درنتیجه تراشه‌های ASIC را به تولید برسانند.

گفته می‌شود این تراشه‌های جدید مخصوص ارزکاوی دیجیتال قادر خواهند بود سرعت استخراج ارزهای دیجیتالی را افزایش دهند و فرایند ماینینگ را کارآمدتر سازند.

این شرکت کانادایی با بهره‌گیری از جدیدترین و پیشرفته‌ترین تجهیزات تخصصی برای تولید تراشه‌های ارزکاوی دیجیتال قادر است به یکی از بزرگترین رقیبان شرکت چینی بیت مین تبدیل شود. البته هنوز جزئیات بیش‌تری از توافق‌نامه و قرارداد همکاری میان این دو شرکت منتشر نشده است.

بسیاری از کشورهای جهان در تلاشند تا این پول بی‌افسار را کنترل کرده و معاملات با آن را تا حد امکان محدود کنند؛ چراکه بر این باورند بیت کوین به تجارت‌های غیرقانونی و غیرمجاز همچون تجارت اسلحه، تجهیزات تروریستی، قاچاق دارو و مواد مخدر دامن زده و به علت آنکه مقامات قضایی و پلیس نمی‌توانند طرفین معامله را شناسایی و ردگیری کنند، باعث سهولت استفاده از آن می‌شود. این درحالیست که برخی دیگر از کشورها با وضع قوانین دقیق و درست، استفاده از این ارزهای دیجیتالی رمزنگاری شده را مجاز اعلام کرده‌اند.

براساس گفته‌های تحلیلگران، زمانی که بیت‌کوین در سال ۲۰۰۹ برای نخستین بار در بازارهای جهانی ظهور پیدا کرد، ارزش آن حتی از یک دلار هم کمتر بود اما در ماه‌های گذشته حتی تا مرز ۲۰ هزار دلار هم رسید. درواقع، فناوری بیت‌کوین ‌که یک پول رمزنگاری شده است، این امکان را به کاربران می‌دهد که بدون نیاز به هیچ بانکی مبادلات مالی خود را انجام دهند و هم‌چنین هویت طرفین معامله نیز ناشناس باقی می‌مانند.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا