خودروصنعتصنعت، معدن، تجارت

صنعت تایر ایران حرف اول را در منطقه می زند

مدیرعامل شرکت یزد تایر گفت: جمهوری اسلامی امروز در تولید تایر حرف اول را در منطقه می زند که این خود جای بس افتخار و خوشحالی دارد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،  اسکندر ستوده در برنامه «کالای ایرانی» رادیو اقتصاد ضمن اشاره به اینکه سابقه تولید تایر در ایران به بیش از ۵۰ سال می رسد، افزود: کشور در حال حاضر به لحاظ تولید تایر از موقعیت بسیار خوبی برخوردار است.

وی همچنین اظهارداشت: خوشبختانه امروز طیف وسیعی انواع تایر ها اعم از دوچرخه، موتورسیکلت، سواری، وانت، کشاورزی، اتوبوسی، کامیونی و راهسازی در مملکت تولید می شود.

مدیر عامل یزدتایر با بیان اینکه تایر مشمول استاندارد اجباری است، گفت: تمامی لاستیک های تولید داخل دارای استاندارد اجباری هستند.

وی با عنوان اینکه استاندارد تایرهای تولید داخلی تلفیقی از استاندارد اروپا و آمریکاست، افزود: تایرهای تولیدی ایران بسیار مرغوب، با کیفیت و مبتنی بر استانداردهای جهانی بوده و هیچ گونه نگرانی از این نظر وجود ندارد.

ستوده با بیان اینکه بالای ۵۵ درصد مواد اولیه مورد نیاز کارخانجات تایر سازی در داخل تامین و بقیه از خارج وارد می شود، اظهارداشت: صنعت تایر از جمله مزیت های نسبی مهم کشور است.

وی در ادامه این مصاحبه یادآورشد: صنعت مزبور ضمن اشتغال زایی، پویایی تولید، رشد اقتصادی به شدت از خام فروشی نیز جلوگیری می کند.

برنامه «کالای ایرانی» کاری از گروه صنعت و بازرگانی شبکه تخصصی رادیو اقتصاد است که از شنبه تا پنجشنبه هر روز ساعت ۱۰ صبح به مدت ۶۰ دقیقه به تهیه کنندگی «الهام مصطفوی وحمیده سلطانی» با هدف معرفی، ترویج، و تبلیغ کالای ایرانی، تولید داخلی و حمایت ازتولید کنندگان داخلی و مقابله با مصرف بی رویه کالای خارجی بر روی موج اف ام ردیف ۹۸ قرار می‌گیرد و علاقمندان می‌توانند جهت دریافت فایل صوتی برنامه به سایت این رادیو مراجعه کنند.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا