بین المللصوت

بیانیه اتحادیه اروپا ظرفیت اجرایی دارد

یک کارشناس اقتصاد بین الملل گفت: بیانیه اخیر کمیسیون برجام نسبت به بیانیه‌های دیگر ظرفیت اجرایی شدن بیشتری دارد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،  محمد حسین بابالو در برنامه «روی خط اقتصاد» رادیو اقتصاد با بیان اینکه مهم‌ترین بحث میان ایران و اتحادیه اروپا صادرات نفت خام و بازگشت ارز حاصل از صادرات نفت خام و محصولات دیگر با هدف توسعه فعالیت‌های تجاری است، افزود: بازگشت ارز حاصل از صادرات نفت به اتحادیه اروپا می‌تواند شکوفایی اقتصادی در ایران را به همراه داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه هنوز اطلاعات تکمیلی و جزئیات بیانیه اخیر کمیسیون مشترک برجام درباره تسهیل مبادلات مالی ایران براساس برجام منتشر نشده است، اظهارداشت: لحن بیانیه موردنظر به صراحت نشان می‌دهد که ظرفیت اجرایی شدن بیشتر از بیانیه‌های قبلی است.

همچنین بخوانید

این کارشناس اقتصاد بین الملل ضمن اعلام اینکه نشست‌های فنی که میان ایران و اتحادیه اروپا برگزار خواهد شد آینده روابط بین طرفین را تعریف می‌کند، ادامه داد: با تحقق این مهم در کنار روند عمومی اقتصاد جهانی و حجم تجارت بین الملل میان کشورهای اتحادیه اروپا و ایران مسیر جایگزینی ایجاد می‌شود که در آینده کشورهای دیگر هم می‌توانند از این مهم بهره گیری کنند.

وی با تاکید بر اینکه چنین مسئله‌ای باعث گشوده شدن درهای جدیدی برای کل اقتصاد در سطح جهان خواهد بود، گفت: در صورت موفقیت این تجربه سختگیری‌هایی که برخی از کشورهای قدرتمند و یا متخاصم از لحاظ اقتصادی بر روی سایر کشورها دارند یک نوع سازو کار حقوقی و فنی پیدا خواهد کرد.

بابالو در پایان با بیان اینکه موفقیت در اجرای بیانیه اخیر کمیسیون مشترک برجام جهت تجارت دو جانبه برای بسیاری از کشورها مفید خواهد بود به رادیو اقتصاد یادآورشد: لحن بیانیه موردنظر امیدوارکننده بوده اما آنچه که در این میان نقش اساسی ایفا می‌کند اقدام‌هایست که باید انجام شوند.

برنامه «روی خط اقتصاد» کاری از گروه کشاورزی شبکه رادیویی اقتصاد است که از شنبه تا پنجشنبه هر روز ساعت ۱۹ به مدت ۵۵ دقیقه به تهیه کنندگی «حسن سعید کلاهی، سید وحید موسوی و حمید رضا کجوری» با هدف تحلیل و بررسی مهمترین خبرهای اقتصادی ایران و جهان به منظور اطلاع رسانی و آگاه کردن مخاطبان بر روی موج اف‌ام ردیف ۹۸ مگاهرتز قرار می‌گیرد وعلاقه مندان می‌توانند برای دریافت فایل صوتی برنامه به سایت این رادیو مراجعه کنند.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا