انرژی

ترامپ از دخالت در خاورمیانه دست بردارد/نسبت به تصمیمات نفتی روسیه اعتراضی نکردیم

وزیر نفت تصریح کرد: اگر ترامپ می‌خواهد قیمت نفت بالا نرود و بازار بی‌ثبات نشود، دست از دخالت های بیجا وتنش زا در خاورمیانه دست بردارد و مانع تولید و صادرات نفت ایران نشود.

به گزارش آرمان اقتصادی، بیژن نامدار زنگنه در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران با اشاره به سخنان روز گذشته ترامپ درباره اوپک اظهار کرد: ترامپ آنچه را خودش ایجاد کرده و باعث آن شده که همان بالارفتن قیمت نفت و اختلال در بازار است را به اوپک نسبت می‌دهد. در حالی که اوپک تمام ظرفیت خود را به کار گرفته است. به نظرم نمی شود هم خدا را خواست هم خرما را. آقای ترامپ تلاش صادرات نفت ایران را به طور جدی کاهش دهد و هم قیمت نفت بالا نرود، ولی این دو با هم نمی شود. اگر می خواهد قیمت نفت بالا نرود و بازار بی ثبات نشود، دست از دخالت های بیجا وتنش زا در خاورمیانه دست بردارد و مانع تولید و صادرات نفت ایران نشود.

وی افزود: دیشب آقای مکرون در سخنانی گفت که متهم اصلی در افزایش قیمت نفت آقای ترامپ و سیاست های اخلالگرایانه اوست.

همچنین بخوانید

زنگنه در مورد توافقات دیروز ایران و ۴+۱ اظهار کرد: باید این مسئله از سوی دو طرف عملیاتی شود و آنها اراده سیاسی را برای آن دارند من حس می کنم این کار انجام می شود و برداشتم این است که اروپایی ها این کار را انجام می‌دهند.

وزیر نفت در مورد تخطی کشورها از تصمیمات اوپک نیز گفت: اوپک هیچ سازوکار ضمانت اجرایی عملی ندارد، ولی به نظرم الان می توان گفت کسی توان بیشتری برای تولید ندارد و اگر حرف می زند به قول ایرانی ها برای خودش می‌گوید.

وی در پایان تاکید کرد: ما نسبت به تصمیمات نفتی روسیه اعتراضی نکردیم.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا