بین الملل

تداوم بهبود سهام چین/سهام آسیایی رشد کرد

با افت وحشت از جنگ تجاری و همچنین امید به افزایش وزن سهام چین در شاخص‌های بین‌المللی، سهام چین به بهبود خود ادامه داد و باعث رشد شاخص‌های آسیایی شد.

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از رویترز، روز چهارشنبه، با افت وحشت از جنگ تجاری و همچنین امید به افزایش وزن سهام چین در شاخص‌های بین‌المللی، سهام چین به بهبود خود ادامه داد و به بالاترین سطح ۸ هفته‌ای خود رسید و باعث رشد شاخص‌های آسیایی شد.

طبق داده‌های تاجران سهام اروپایی، شاخص‌های سهام این منطقه امروز بدون تغییر یا بالاتر از سطح بسته شده قبلی، برای معاملات باز می‌شوند؛ فوتسی انگلیس بدون تغییر می‌ماند، داکس آلمان ۰.۲ درصد رشد می‌کند و کاک فرانسه ۰.۰۵ درصد بالاتر باز می‌شود.

بازارهای دیگر بیشتر تحت تاثیر قیمت‌های نفت که به بالاترین میزان ۴ ساله خود رسیده‌اند و نزدیک شدن سود اوراق قرضه آمریکا به بالاترین سطح ۷ ساله خود، در آستانه افزایش مورد انتظار نرخ بهره فدرال‌رزرو، قرار گرفته‌اند.

گسترده‌ترین شاخص سهام آسیا اقیانوسیه ام‌اس‌سی‌آی در خارج از ژاپن، درحالی رشد ۰.۵ درصدی خود را ثبت کرد که سهام چین تحت شاخص شانگهای ۱.۵۵ درصد جهش کردند.

ارائه‌کننده شاص‌های جهانی سهام، ام‌اس‌سی‌آی، اعلام کرد در نظر دارد وزن شرکت‌های بزرگ چینی را در شاخص‌های بین‌المللی خود ۴ برابر کند و در نظر دارد شرکت‌های متوسط و سهام لیست شده در بخش استارتاپ شن‌زن را به شاخص‌های خود اضافه کند.

نیکی ژاپن با ۰.۳ درصد افزایش به بالاترین سطح خود از اواخر ژانویه تا کنون رسید.

در معاملات دیشب سهام وال‌استریت بالا و پایین شدند. سود سهام انرژی و کالاهای مصرفی با افت بسیاری از بخش‌های دیگر خنثی شد.

داوجونز ۰.۲۶ درصد افت کرد و اس‌اندپی هم ۰.۱۳ درصد پایین آمد. شاخص نزدک ۰.۱۸ درصد بالا رفت.

در بازار ارز، در حالی که نرخ سود اوراق ۱۰ ساله آمریکا به بالاترین سطح ۷ ساله ۳.۱۲۸ درصدی نزدیک شد و به ۳.۱۱۳ درصد رسید، شاخص دلار در برابر ارزهای مهم جهان تا ۹۴.۱۵۴ واحد افت کرد و به نرخ روز جمعه ۹۳.۸۰۸ واحد که کمترین سطح ۲.۵ ماهه آن بود نزدیک شد.

اما در بین ارزهای مهم جهان، ین بر خلاف سایر ارزها در برابر دلار تضعیف شد و به نرخ برابری ۱۱۲.۹۲ رسید که به پایین‌ترین سطح ۶ ماهه آن، ۱۱۳.۱۸، نزدیک است.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا