انرژی

توقف صعود نفت در بالای مرز ۸۰ دلار

قیمت نفت پس از این‌که در معاملات روز سه‌شنبه به بالاترین رکورد خود در حدود چهار سال گذشته صعود کرد، روز چهارشنبه تغییر چندانی نداشت.

به گزارش آرمان اقتصادی، بهای معاملات آتی نفت برنت چهار سنت کاهش یافت و به ۸۱.۸۳ دلار در هر بشکه رسید. نفت برنت روز گذشته حدود یک درصد افزایش داشت و تا مرز ۸۲.۵۵ دلار که بالاترین قیمت از نوامبر سال ۲۰۱۴ بود، پیش‌ رفته بود.

بهای معاملات آتی نفت آمریکا ۱۳ سنت یا ۰.۲ درصد کاهش یافت و به ۷۲.۱۵ دلار در هر بشکه رسید، در حالی که روز گذشته ۰.۳ درصد افزایش یافته و به بالاترین قیمت از ۱۱ ژوییه رسیده بود.

همچنین بخوانید

آمریکا در چهارم نوامبر تحریم‌ها علیه صادرات نفت ایران را آغاز می‌کند و افت عرضه ایران در آستانه تحریم‌ها عامل مهمی در افزایش اخیر قیمت‌های نفت بوده است.

مقامات آمریکایی از جمله دونالد ترامپ، رییس جمهور این کشور، تلاش می‌کنند مشتریان و سرمایه‌گذاران را مطمئن کنند که عرضه کافی در بازار وجود دارد و از سوی دیگر از تولیدکنندگان می‌خواهد تولیدشان را افزایش دهند.

ترامپ در سخنرانی که در مجمع عمومی سازمان ملل داشت درخواست خود از اوپک برای افزایش بیشتر تولید نفت و متوقف کردن افزایش قیمت‌ها را تکرار کرد.

بر اساس گزارش رویترز، گروه معروف به اوپک پلاس که علاوه بر اعضای اوپک، شامل تولیدکنندگان نفت دیگری نظیر روسیه، عمان و قزاقستان است روز یکشنبه هفته جاری برای بررسی افزایش بیشتر تولید دیدار کرد، اما این گروه ضرورتی برای افزایش تولید ندید، زیرا بازار در حال حاضر به خوبی تامین است.

با این حال قیمت‌ها به دلیل نگرانی‌ها نسبت به کمبود احتمالی عرضه افزایش پیدا کرده است. نفت برنت به سوی پنجمین افزایش سه ماهه متوالی پیش می‌رود که طولانی‌ترین روند افزایشی این قیمت پایه جهانی از اوایل سال ۲۰۰۷ تاکنون به‌شمار می‌رود.

در این بین، گزارش هفتگی موسسه امریکن پترولیوم نشان داد ذخایر نفت آمریکا در هفته گذشته رشد غیرمنتظره‌ای داشته است. طبق این گزارش، ذخایر نفت آمریکا در هفته منتهی به ۲۱ سپتامبر، ۲.۹ میلیون بشکه افزایش یافت و به ۴۰۰ میلیون بشکه رسید، در حالی که تحلیلگران کاهش این ذخایر به میزان ۱.۳ میلیون شبکه را پیش‌بینی کرده بودند. آمار رسمی تولید و ذخایر نفت بعد از ظهر روز جاری از سوی اداره اطلاعات انرژی آمریکا منتشر خواهد شد.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا