بورسبورس اوراق

بازدهی های جذاب؛ نتیجه اعتماد به بازار سهام

بازار سرمایه روزهای پرافتخاری را پشت سر می گذارد. صعود پشت صعود. رکورد شکنی های مداوم، شاخص کل معاملات روز گذشته خود را در ساعات آغازین معاملات روز بعد به چالش می کشد. بازار این روزهای ما دیدن دارد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، بازار امروز و در پی صحبت های دیشب رییس جمهوری در نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل و صحبت های مثبت اروپایی ها در خصوص همکاری با ایران، روندی مثبت را آغاز کرد. فلزات اساسی، محصولات شیمیایی، معدنی ها، فرآورده های نفتی، بانکی ها و سرمایه گذاری ها مورد توجه ویژه سرمایه گذاران قرار گرفته اند.

شاخص کل بورس، امروز با  ورود نقدینگی تازه به بازار سهام ، عرصه جدیدی را کشف کرد و توانست با رشد ۴۸۰۰ واحدی از کانال ۱۷۹ هزار واحد عبور کند و اثری تازه از خود به جای بگذارد.

بازدهی بازار سرمایه طی یک سال اخیر از ۱۰۰ درصد عبور کرد. سرمایه گذارانی که به بازار سرمایه اعتماد داشته اند، حالا شهد شیرین این اعتماد را از بازار می نوشند.

بازار سرمایه در چهارمین روز از مهر ماه سال ۹۷ شمسی توانست با رشد۴۷۹۲ واحدی از ۱۷۹ هزار واحد نیز عبور کند و با اقتدار در چند قدمی ۱۸۰ هزار واحد بایستد.

شاخص هم وزن در معاملات امروز تا به این ساعت با رشد ۶۹۱ واحدی بر روی عدد ۳۱ هزار واحد قرار دارد. تا این لحظه بازار ارزش معاملات از ۷۰۵ میلیارد تومان گذشته است.

گزارش های فعالیت ماهانه  شرکت ها همچنان حاکی از رشد مقداری فروش نمادهای موثر بر بازار است، که این امر می تواند خبر خوبی برای کلیت بازار به شمار آید. به نظر می رسد با توجه به رشد افسار گسیخته نرخ انواع ارز، همچنان شاهد شاهد رشد قیمت سهام شرکت های صادرات محور باشیم و نمادهای بزرگ و متاثر همچنان روزهای پرتقاضایی را در پیش داشته باشند.

 

منبع
SENA

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا