امور زیربناییصوتكشاورزی و دامپروری

افزایش ۹۵ درصدی نرخ نهاده های دامی

رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغ تخمگذار استان تهران گفت: امسال قیمت نهاده های مورد نیاز صنعت طیور مانند سویا و ذرت نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۸۵ تا ۹۵ درصد افزایش یافته است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،  ناصر نبی پور در گفتگو با برنامه «روی خط اقتصاد» رادیو اقتصاد با بیان اینکه ۸۰ درصد جیره غذایی مرغ تخمگذار سویا و ذرت است، افزود: قیمت دیگر نهاده ها که ۲۰ درصد باقیمانده جیره غذایی را تشکیل می دهد نیز ۳۰۰ تا ۴۰۰ درصد افزایش یافته است.

وی اظهارداشت: نرخ تخم مرغ طی یک هفته گذشته هفت هزار تومان بوده به طوری که هم اکنون یک شانه تخم مرغ دو کیلوگرمی ۱۴ هزار تومان قیمت دارد.

رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغ تخمگذار استان تهران ادامه داد: قیمت هر کیلوگرم تخم مرغ درب مرغداری سال گذشته از سوی دولت پنج هزار و ۳۵۰ تومان اعلام شده بود.

وی با اشاره به اینکه کارتن سفید درجه یک که ۹۰۰ تومان طی سال گذشته خریداری می شد امسال با نرخ سه هزار تومان عرضه می شود، گفت: نهاده مورد نیاز مرغداران در بازار به وفور یافت می شود اما قیمت بالایی دارد.

نبی پور افزود: متاسفانه معاونت امور دام وزارت جهاد کشاورزی امسال قیمت تمام شده تخم مرغ را درب کارخانه شش هزار و ۵۰۰ تومان اعلام کرده که مقرون به صرفه نیست.

وی با اعلام اینکه سال گذشته به دلیل شیوع بیماری آنفلوانزا ۲۵ میلیون قطعه مرغ تخمگذار معدوم شده است، اظهارداشت: این مسئله کاهش جوجه ریزی را در سطح کشور به دنبال داشته است.

رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغ تخمگذار استان تهران ادامه داد: سال گذشته در چنین زمانی جوجه یک روزه دو هزار و ۵۰۰ تا دو هزار و ۸۰۰ توامن خریداری می شد اما امسال با قیمت پنج هزار و ۸۰۰ تومان خریداری می شود.

برنامه «روی خط اقتصاد» کاری از گروه کشاورزی شبکه رادیویی اقتصاد است که از شنبه تا پنجشنبه هر روز ساعت ۱۹ به مدت ۶۰ دقیقه به تهیه کنندگی «حسن سعید کلاهی، سید وحید موسوی و حمید رضا کجوری» با هدف تحلیل و بررسی مهمترین خبرهای اقتصادی ایران و جهان به منظور اطلاع رسانی و آگاه کردن مخاطبان بر روی موج اف‌ام ردیف ۹۸ مگاهرتز قرار می‌گیرد وعلاقه مندان می‌توانند برای دریافت فایل صوتی برنامه به سایت این رادیو مراجعه کنند.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا