بورسفرابورس

آیفکس کانال ۲۰۰۰ واحدی را درنوردید

رکوردشکنی‌های شاخص کل فرابورس ایران طی روزهای اخیر به عبور این نماگر از کانال ۲۰۰۰ واحدی انجامید و بدین ترتیب آیفکس با ۳.۲۴ درصد بر روی عدد ۲۰۱۲ واحدی ایستاد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی  از فرابورس ایران، شاخص کل فرابورس ایران که روز گذشته با ۲.۵ درصد رشد بر روی عدد یک هزار و ۹۴۹ واحدی قرار گرفته بود امروز توانست در پی رشد ۶۳ واحدی برای نخستین بار از کانال دو هزار واحدی عبور کند و رکورد جدیدی را در تاریخ ده‌ساله خود به ثبت برساند.

نمادهایی که بیشترین نقش را در صعود امروز شاخص کل ایفا کردند نمادهای «زاگرس»، «ذوب» و «میدکو» بودند که در مجموع با ۲۷ واحد اثر مثبت، در صدر جدول نمادهای اثرگذار بر آیفکس قرار گرفتند. نماد «زاگرس» علاوه بر این، با ثبت ارزش بالغ بر ۳۱۶ میلیارد ریالی، بیشترین ارزش مبادلاتی را در بازارهای اول و دوم به خود اختصاص داد.

بیشترین حجم معاملاتی در بازارهای اول و دوم نیز مربوط به نماد شرکت ریل پرداز سیر یعنی «حریل» بود که معامله‌گران بیش از ۵۷ میلیون سهم را در این نماد دست به دست کردند.

بازارهای اول و دوم در مجموع میزبان بیش از ۳۳۵ میلیون سهم به ارزش افزون بر یک هزار و ۷۶۳ میلیارد ریال بودند. در ادامه، پیگیری مبادلات سهام نشانگر آن است که در تابلوهای مبادلاتی بازار پایه بیش از ۷۹۷ میلیون سهم به ارزش بالغ بر دو هزار و ۱۹۰ میلیارد ریال دست به دست شده است.

از سوی دیگر معامله‌گران اوراق، دو میلیون و ۶۹۰ هزار سهم را در تابلو اوراق با درآمد ثابت مبادله کردند که ارزش این حجم از دادوستدها بر دو هزار و ۱۹۳ میلیارد ریال بالغ شد.

امروز در پی دادوستد ۲۰۰ هزار ورقه اسناد خزانه اسلامی در نماد «اخزا۷۰۵» به ارزش ۱۵۹ میلیارد ریال، این نماد از نظر بیشترین میزان حجم و ارزش مبادلاتی در صدر تابلو اوراق با درآمد ثابت قرار گرفت.

در میان اوراق تسهیلات مسکن نیز خریداران و فروشندگان این اوراق با دادوستد نزدیک به ۵۷ هزار ورقه تسه ۹۷۰۶ به ارزش افزون بر ۳۴ میلیارد ریال، منجر به صدرنشینی اوراق امتیاز تسهیلات مسکن شهریورماه جاری شدند.

حجم و ارزش مجموع مبادلات صورت گرفته در تابلو اوراق تسهیلات مسکن طی روز جاری به بیش از ۸۴ هزار ورقه به ارزش افزون بر ۵۱ میلیارد ریال رسید.

اخزا۷۰۶ فردا چهارم مهرماه عرضه می‌شود

اسناد خزانه اسلامی در نماد «اخزا۷۰۶» که در تیرماه سال ۹۹ سررسید می‌شود فردا برای نخستین بار در بازار ابزارهای نوین مالی فرابورس گشایش می‌یابد.

بر اساس این گزارش، این سری از اسناد خزانه اسلامی به تعداد ۲۷ میلیون و ۸۶۸ هزار و ۱۳۷ ورقه در خردادماه سال جاری توسط وزارت امور اقتصادی و دارایی منتشر شده و فردا در فرابورس عرضه می‌شود.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا