بانک و بیمهطلا و ارز

پیش‌بینی صرافان: دلار به ۱۸ هزار تومان می‌رسد/ گزارش از کف بازار ارز

نرخ دلار امروز به ۱۵ هزار و ۷۰۰ تومان در بازار آزاد رسید و در حالی که نرخ روی تابلوی صرافی‌ها برای فروش ارز مسافرتی و خدماتی ۱۵ هزار و ۵۰۰ تومان است، صرافان به بهانه‌ این‌که ارز ندارند، از فروش ارز به مشتریان امتناع می‌کنند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،پیش‌بینی صرافان و دلالان بازار ارز، احتمال کاهش نرخ آن در چند ماه آینده است؛ به طوری‌که یکی از صرافان معتقد است دلار طی دو تا سه روز آینده به رقم احتمالی ۱۸ هزار تومان می‌رسد و پس از آن روند کاهشی پیدا کرده و دوباره به حدود ۱۵ هزار تومان خواهد رسید، اما پس از آن ممکن است بار دیگر افزایش پیدا کند یا در همین رقم ثابت بماند.

وی معتقد است که در نهایت طی ماه‌های آینده قیمت قطعی دلار بین ۱۲ تا ۱۴ هزار تومان ثابت خواهد شد

همچنین بخوانید

این صراف پیش‌بینی کرد که طی هفته‌های آینده دولت با اعلام سود ۲۶ درصدی سپرده بانک‌ها نرخ ارز را پایین خواهد آورد.

از سوی دیگر یکی از دلالان، با تایید احتمال افزایش نرخ ارز در روزهای آینده گفت که نرخ دلار روند کاهشی پیدا نمی‌کند و حتی ممکن است به ۲۵ هزار تومان نیز برسد.

نکته دیگر در بازار امروز ارز، خودداری صرافی‌ها از ارائه ارز مسافرتی و خدماتی است. آن‌ها با اعلام این‌که ارزمان تمام شده است، از فروش ارز به مشتریان امتناع می‌کنند.

براساس ارقام اعلام‌شده روی تابلوی صرافی‌ها، صرافان باید ارز خود را در قالب ارز مسافرتی، خدماتی و … به قیمت ۱۵ و ۵۰۰ تومان به مردم بفروشند، اما این اتفاق نمی‌افتد.

با این حال برخی نیز معتقدند که حضور رئیس‌جمهور در نیویورک و شرکت در نشست سازمان ملل بر نرخ دلار در روزهای آینده تاثیرگذار خواهد بود.

نرخ دلار که در روز گذشته از مرز ۱۵ هزار تومان گذشت و در پایان روز با نرخ ۱۵ هزار و ۲۰۰ تومان نیز معامله شد، امروز نیز روند افزایشی خود را حفظ کرد و بر اساس مشاهدات عینی از بازار آزاد ارز، دلار امروز با نرخ ۱۵ هزار و ۷۰۰ تومان معامله می‌شود. نرخ دلار اعلام‌شده توسط دلالان نیز از ۱۵ هزار و ۵۰۰ تومان تا ۱۵ هزار و ۸۰۰ تومان متغیر است. همچنین دلالان بازار آزاد ارز، با نرخ ۱۰۰ تومان پایین‌تر از قیمت فروش، دلار را می‌خرند. اما آن‌چه که بازار نسبتا شلوغ امروز نشان می‌دهد این است که اکثر قریب به اتفاق مراجعه‌کنندگان به دنبال خرید ارز هستند و کمتر کسی برای فروش اقدام می‌کند.

از سوی دیگر، یورو نیز امروز تا ۱۸ هزار و ۲۰۰ تومان توسط دلالان به فروش می‌رسد و قیمت خرید آن نیز بین ۱۷ هزار و ۵۰۰ تا ۱۷ هزار و ۷۰۰ تومان است. قیمت‌های خرید اعلام‌شده توسط دلالان نیز بیش از قیمت اعلامی صرافی‌هاست، اما مردم ترجیح می‌دهند ارز خود را به صرافی‌ها بفروشند.

منبع
ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا