بانک و بیمهپرداخت الکترونیک

تأکید بر اصلاح نظام کارمزدی در دیدار نمایندگان مجلس با مسئولان بانک مرکزی و شاپرک

مسئولان حوزه پرداخت الکترونیک کشور با حضور در کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، گزارشی از عملکرد، وضعیت و نیازهای حوزه پرداخت الکترونیک کشور ارائه کردند.

به گزارش روابط عمومی شرکت شاپرک، مسئولان حوزه پرداخت الکترونیک در بانک مرکزی و شاپرک عصر یکشنبه به دعوت کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، میهمان این کمیسیون بودند تا پیرو بازدید خانم معصومه آقاپورعلیشاهی عضو هیئت‌رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی از شاپرک، ضمن ارائه گزارشی درباره شرایط فعلی، اقدامات انجام‌شده و برنامه‌های پیشرو در حوزه پرداخت الکترونیک کشور، درباره نیازهای قانونی این حوزه نیز همفکری لازم انجام شود.

مدیرعامل شرکت شاپرک در این جلسه گزارش کاملی از روند شکل‌گیری این شرکت و نقشی که بانک مرکزی در ساماندهی و بسترسازی شبکه پرداخت الکترونیک داشته است، بسترهای فراهم‌شده در حوزه پرداخت الکترونیک، سهم مبلغی تراکنش‌های الکترونیک از تولید ناخالص داخلی و تأثیری که این تراکنش‌ها در کاهش نیاز به اسکناس و مسکوک در کشور داشته است، به نمایندگان مردم ارائه کرد.

مهندس محسن قادری با تأکید بر اینکه سهم بالا و رو به افزایش ابزارهای پرداخت الکترونیک در مبادلات روزمره جامعه، نشانه اعتماد و اطمینان مردم به امنیت و کیفیت این شبکه است، برنامه‌های در دست بررسی و اقدام شاپرک را در راستای افزایش ضریب نفوذ، ارتقای امنیت و سهولت استفاده از ابزارهای پرداخت الکترونیک تشریح کرد.

در ادامه این جلسه، نمایندگان کمیسیون اقتصادی ضمن تقدیر از اقدامات انجام‌شده توسط بانک مرکزی و شرکت شاپرک، آمادگی خود را برای کمک به تقویت ابزارهای پرداخت الکترونیک در کشور اعلام کردند.

مواردی ازجمله ضرورت برطرف کردن خلأهای قانونی و مقرراتی، تسهیل استفاده از فناوری‌های روز دنیا در حوزه امنیت پرداخت الکترونیک، اصلاح نظام کارمزدی ازجمله مهم‌ترین مسائلی بود که نمایندگان مردم، مسئولان بانک مرکزی و شاپرک برافزایش همکاری‌های در مورد آن‌ها تأکید کردند.

منبع

راه پرداخت

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا