امور زیربناییراه و ساختمان

انتخابات سازمان نظام مهندسی ساختمان در راستای قانون برگزار می‌شود/ پیشنهاد اخیر خلاف قانون و غیرقابل اقدام است

وزیر راه و شهرسازی طی نامه‌ای خطاب به رئیس دفتر رئیس جمهور نوشت: مورد پیشنهادی آقای مهندس ترکان خلاف قانون و غیرقابل اقدام است بنابراین، تأخیر به طور قانونی امکان‌پذیر نیست و مطابق برنامه زمانی آن اقدام و رأی گیری در راستای اجرای قانون در استان‌های مختلف از پنجم تا سیزدهم سال جاری انجام خواهد شد.

به گزارش آرمان اقتصادی، عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی طی نامه‌ای خطاب به رئیس دفتر رئیس جمهور اعلام کرد که نامه آقای ترکان اقدامی نادرست و خلاف قانون و غیرقابل اقدام به شمار می‌رود و مطابق برنامه زمانی اقدامات انجام و رأی گیری در راستای اجرای قانون در استان های مختلف از پنجم تا سیزدهم سال جاری انجام خواهد شد.

متن نامه به شرح زیر است:

جناب آقای دکتر واعظی

رئیس محترم دفتر رئیس جمهور

با سلام و احترام

بازگشت به نامه شماره ۸۵۱۵۶ مورخ ۱۳۹۷.۶.۳۱ متضمن پی‌نوشت مقام محترم ریاست جمهور و نامه پیوست آن، به استحضار می‌رساند:

فرایند، ترتیب و نحوه برگزاری انتخابات هیئت مدیره‌های سازمان نظام مهندسی ساختمان استان‌ها از جمله مهلت‌های قانونی برگزاری آن در قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان مصوب ۱۳۷۴ و آئین نامه اجرایی آن مصوب ۱۳۷۵ و اصلاحات بعدی آن به طور کامل و دقیق احصا شده و در ۷ دوره انتخابات قبل و دوره جاری ملاک عمل بوده و می‌باشد، مورد پیشنهادی آقای مهندس ترکان خلاف قانون و غیرقابل اقدام است بنابراین، تأخیر به طور قانونی امکان‌پذیر نیست و مطابق برنامه زمانی آن اقدام و رأی گیری در راستای اجرای قانون در استان‌های مختلف از پنجم تا سیزدهم سال جاری انجام خواهد شد.

نامه جناب ترکان با حواشی دیگر همراه است. از جمله انتساب رفتار غیرحرفه‌ای به وزارت راه و شهرسازی، احتمال رد صلاحیت مهندسان مخالف با این رفتارها توسط این وزارتخانه و در نتیجه بی اعتمادی مهندسان به دولت تدبیر و امید. باید عرض کنم که واقعا متأسفم که ایشان پناهگاه گروهی متخلف، زیر پای گذارنده اخلاق و اصول حرفه‌ای مهندسی، امضا فروش و حیف کننده اموال مردم شده‌اند که بی‌محابا پیشنهاد اقدام غیرقانونی به رئیس جمهور می دهند.

وزارت راه و شهرسازی مطابق قانون نظارت کلی بر انتخابات دارد و انتخابات توسط هیئت‌های اجرایی و هیئت‌های نظارت برگزار و نظارت می‌شود. اگر مهندسان به دولت بی اعتماد شوند ناشی از حمایت ایشان و کسان دیگری در بدنه دولت است که عملا از امضافروشی، شهرفروشی، عدم کنترل ساختمان و بی‌قانونی حمایت می‌کنند می‌باشد. مهندسان ساختار سلامت و اصلاح، بزرگترین پشتوانه وزارتخانه و دولت هستند.

عباس آخوندی

وزیر

77132

 

منبع

ایلنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا