بورس

دوره کاربردی اوراق بدهی ویژه حسابداران و حسابرسان

روابط عمومی مرکز مالی ایران، با اعلام آغاز ثبت‌نام دوره‌های آموزشی، فهرست دوره‌های ویژه حسابداران را ارائه کرد. آشنایی با راهبری شرکتی، دوره کاربردی اوراق بدهی ویژه حسابداران و حسابرسان، آشنایی با ارکان و سایر نهادهای موجود در بازار سرمایه، روشهای تامین مالی در بازار سرمایه و دوره‌های حسابداری و حسابرسی شرکت‌های کارگزاری از جمله این دوره‌هاست که در فصل پاییز برگزار خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، ناصر امیدواری، مدیرعامل مرکز مالی ایران در این رابطه گفت: انجام پروژه های مطالعاتی، پژوهشی، مشاوره ای و اجرایی و انجام مطالعات تطبیقی با توجه به نیازهای حرفه‌ای از جمله مواردی بوده است که در انعقاد تفاهم‌نامه همکاری با جامعه حسابداران به همراه عناوین دوره‌های آموزشی مشترک مدنظر قرار داده‌ایم. به عنوان مثال تعریف دوره کاربردی اوراق بدهی برای حسابداران و حسابرسان در جهت پرکردن این خلاء صورت گرفته است.

امیدواری، ضرورت برگزاری این دوره را گسترش بازار بدهی و عدم همخوانی مبالغ با صورت وضعیت عنوان کرد که به دنبال مطالبات شرکت ها از دولت به صورت اوراق بهادار به جای وجه نقد پیش خواهد آمد. وی در ادامه با ذکر این نکته که به واسطه این موارد حسابرسان در فرآیند حسابرسی خود با شرکت هایی مواجه خواهند شد که یا از دولت اسناد خزانه اسلامی دریافت کرده‌اند یا طلب خود را در قالب سایر اوراق بهادار مانند اوراق مشارکت تسویه کرد‌ه‌اند گفت: کلیه موارد فوق آشنایی حسابرسان شرکت ها را با مبانی انتشار، تخصیص و ارزشگذاری این اوراق ضروری می‌ کند.

همچنین بخوانید

در این دوره ابتدا اوراق معرفی شده، نحوه انتشار و معاملات آن توصیف می شود و سپس در مرحله بعد نحوه ارزشیابی آنها در طول دوره و در تاریخ سررسید بیان می شود. همچنین نحوه کنترل و راستی آزمایی و آزمون محتوا برای مانده حساب اعلام شده اوراق در صورت های مالی تشریح خواهد شد.

مخاطبان اصلی این دوه حسابداران و حسابرسان هستند که بعد از اتمام دوره علاوه بر آشنایی با بازار پول و سرمایه و بازار اوراق بدهی، با انواع صکوک نیز آشنا شده و توانایی ارزشیابی اوراق بهادار در طول دوره و در تاریخ سررسید به همراه انجام فرآیند آزمون محتوا برای مانده حساب اعلام شده اوراق در صورت های مالی را پیدا خواهند کرد. این دوره به مدت۱۶ ساعت و به صورت کاربردی برگزار خواهد شد.

شایان ذکر است تمامی دوره‌های مشترک با جامعه حسابداران به همین صورت و براساس نیازسنجی بازار صورت گرفته وامید است این دوره‌ها سرآغازی برای ارتقای دانش بازار سرمایه حرفه‌ حسابداری باشد.

علاقه‌مندان به ثبت‌نام در این دوره‌ها می توانند با مراجعه به سایت مرکز مالی ایران به نشانی www.ifc.ir با دیگر عناوین و سرفصل‌های آموزشی آشنا و برای شرکت در آن نام‌نویسی کنند.

 

منبع
SENA

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا