بانکبانک و بیمه

تاکید بر تصویب لوایح مرتبط با FATF

معاون اداره کل مبارزه با پولشویی بانک توسعه صادرات ایران برضرورت تصویب لوایح مرتبط با اف.ای.تی.اف در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، علیرضا غفاری در برنامه «رهیافت» رادیو اقتصاد افزود: «لایحه الحاق ایران به کنوانسیون مبارزه با جرائم سازمان یافته»، «لایحه الحاق ایران به کنوانسیون مبارزه با تامین مالی تروریسم»، «لایحه اصلاح قانون مبارزه با پولشویی» و «لایحه اصلاح قانون مبارزه با تامین مالی تروریسم» چهار لایحه معروف به لوایح چهارگانه مرتبط با اف.ای.تی.اف هستند.

وی اظهارداشت: خوشبختانه از این چهار لایحه یک مورد یعنی اصلاح قانون مبارزه با تامین مالی تروریسم توسط مجلس شورای اسلامی تصویب و سه مورد دیگر نیز در حال اقدام است.

معاون اداره کل مبارزه با پولشویی بانک توسعه صادرات ایران در خصوص لایحه اصلاح قانون مبارزه با پولشویی گفت: گروه ویژه اقدام مالی یا اف.ای. تی. اف در قالب یک برنامه عملیاتی (اکشن پلن) اصلاحاتی در زمینه قانون مزبور به جمهوری اسلامی پیشنهاد کرده است.

وی افزود: لایحه اصلاحی که دولت در خصوص قانون مبارزه با پولشویی به مجلس تقدیم کرده اگر مورد تصویب اهالی خانه ملت قرار گیرد بدون شک به نفع کشور است و می تواند اثرات قابل توجهی در بحث مبارزه با جرائم اولیه و به تبع پولشویی ایفا کند.

غفاری در ادامه الحاق ایران به کنوانسیون مبارزه با تامین مالی تروریسم و کنوانسیون سی. اف.تی سال ۱۹۹۹ میلادی سازمان ملل و همینطور پیوستن جمهوری اسلامی به کنوانسیون مبارزه با جرائم سازمان‌یافته فراملی موسوم به پالرمو را امری مثبت قلمداد و یادآورشد: این مجموعه اقدامات بایستی انجام شود تا یک ساختار ورویه مستحکمی برای مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم در کشور شکل گیرد.

برنامه «رهیافت» کاری از گروه کسب و کار شبکه تخصصی رادیو اقتصاد است که از شنبه تا پنجشنبه هر روز ساعت ۲۰ به مدت ۶۰ دقیقه به تهیه کنندگی « نازنین کتابچی، سید وحید موسوی، حسن سعید کلاهی، مطهره محرابی، حمیدرضا کجوری» با هدف تبیین سخنان روز رهبر معظم انقلاب اسلامی با حضور کارشناسان و تحلیل گران اقتصادی در قالب گفتگو محور و برنامه ترکیبی بر اساس تمامی بندهای اقتصاد مقاومتی بر روی موج اف ام ردیف ۹۸ مگاهرتز قرار می‌گیرد و علاقمندان جهت دریافت فایل صوتی برنامه می‌توانند به سایت این رادیو مراجعه کنند.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا