امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

خرید تضمینی ۹.۵ میلیون تن گندم/ ۷۶ درصد پول گندم‌کاران پرداخت شد

مدیرکل خرید داخلی شرکت بازرگانی دولتی ایران گفت: تا امروز ۹ میلیون و ۴۵۰ هزار تن گندم از کشاورزان کشور در قالب طرح خرید تضمینی خریداری شده که ۹۵ هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال آن به گندم‌کاران پرداخت شده است.
به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، سید مؤمن نیافر در مورد آخرین وضعیت خرید تضمینی گندم اظهار داشت: تا این لحظه ۹ میلیون و ۴۵۰ هزار تن گندم از کشاورزان استان‌های سراسر کشور به ارزش ۱۲۵ هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال خریداری شده که از این میزان ۹۵ هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال آن یعنی رقمی معادل ۷۶ درصد مطالبات گندمکاران پرداخت شده است.

وی بیشترین خرید حجم گندم را مربوط به استان‌های خوزستان، کردستان و گلستان دانست و افزود: خوزستان با یک میلیون و ۱۳۱ هزار تن مقام اول، کردستان با یک میلیون و ۵۰ هزار تن رتبه دوم و گلستان با ۹۳۰ هزار تن رتبه سوم تولید گندم در کشور را داشته است.

مدیرکل خرید داخلی شرکت بازرگانی دولتی ایران در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس مبنی بر اینکه استان‌های سردسیر که به تازگی و دیرتر از همه گندم را برداشت کرده و باید زودتر از بقیه استان‌ها آن را کشت کنند که نیازمند دریافت پول گندم هستند و چه تدبیری برای آن اندیشیده‌اید، گفت: تمام استان‌های گرمسیری که تا پایان تابستان گندم خود را تحویل داده‌اند، پولشان پرداخت شده است و استان‌های البرز و تهران هم تسویه شده، اما استان‌های سردسیر ازجمله آذربایجان شرقی،‌آذربایجان غربی، همدان،‌ زنجان و کردستان هنوز بخشی از پول گندمشان باقی مانده است که امیدواریم تا پایان مهرماه پرداخت شود.

همچنین بخوانید

نیافر همچنین در مورد خرید دانه‌های روغنی از کشاورزان هم گفت: ۳۳۰ هزار تن کلزا به ارزش ۹ هزار و ۸۳ میلیارد ریال از کلزاکاران خریداری شده و وجه آن کاملاً پرداخت شده است.

وی همچنین از آغاز خرید دانه آفتابگردان و گلرنگ هم خبر داد و گفت:‌ تا این لحظه ۱۳۰۹ تن دانه آفتابگردان به ارزش ۳۲ هزار و ۹۲۲ میلیون ریال خریداری شده که ۶ میلیارد ریال آن پرداخت شده است. همچنین ۷۵۳ تن گلرنگ به ارزش ۱۸ هزار و ۵۷۷ میلیون ریال از کشاورزان خریداری شده که ۷۷۰۰ میلیارد ریال آن تا این لحظه پرداخت شده است.

منبع
فارس

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا