بورسبورس اوراقمعدن

بازار ورق فولادی در جاده تعادل قیمتی

بورس کالای ایران امروز میزبان معامله ۱۱۹ هزار و ۷۰۰ تن انواع ورق‌های گرم، سرد، گالوانیزه و قلع اندود شرکت فولاد مبارکه اصفهان بود که به اعتقاد فعالان بازار با ادامه استمرار عرضه‌ها، شاهد تعادل و آرامش بازار ورق فولادی خواهیم بود.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، مدیرکالایی کارگزاری ایساتیس پویا در خصوص معاملات امروز ورق فولاد در بورس کالا عنوان کرد: با توجه به قیمت سایر محصولات فولادی، قیمتی که امروز برای انواع ورق فولاد مبارکه در بورس کالا کشف شد، منطقی به نظر می‌رسد که به طور حتم با استمرار عرضه های پر حجم، ظرف هفته های آینده شاهد آرامش و تنظیم بازار خواهیم بود.

رسول علی محمدی افزود: از زمان برداشته شدن سقف رقابت در حوزه فلزات و پتروشیمی، هفته به هفته شاهد تعادل بازارها و همچنین اثرگذاری مناسب معاملات بورس کالا در تعدیل قیمت های بازار آزاد هستیم. از این رو در خصوص معاملات ورق فولادی نیز بدون شک با ادامه عرضه های مستمر، تب تقاضا کاهش می یابد و قیمت ها در نقطه تعادلی آرام می گیرد.؛ همچنین با تعدیل قیمت های پایه ورق با توجه به قیمت های کنونی شمش و تختال و غیره شاهد آرامش بیشتر بازار خواهیم بود.

بیش از ۱۱۹ هزار تن ورق فولادی فروخته شد

براساس این گزارش، امروز در تالار محصولات صنعتی و معدنی بورس کالا ۱۱۹ هزار و ۷۰۰ تن انواع ورق های گرم، سرد، گالوانیزه و قلع اندود شرکت فولاد مبارکه اصفهان در حالی طی روز جاری در تالار محصولات صنعتی و معدنی بورس کالا عرضه شد که ۸۱ هزار و ۴۰۰ تن ورق گرم B این مجتمع به قیمت میانگین ۴۰ هزار و ۵۷۰ ریال به ازای هر کیلو به فروش رسید. قیمت پایه ورق گرم B معادل ۲۹هزار و ۸۵۴ ریال بود که با رقابت خریداران با قیمت میانگین مذکور معامله شد. همچنین ۱۸ هزار و ۷۰۰ تن ورق گرم C تولیدی این مجتمع نیز به قیمت میانگین ۳۸ هزار و ۸۲۰ ریال مورد معامله قرار گرفت.

ورق سرد B نیز در حالی روی میز فروش رفت که ۱۳ هزار تن از این محصول پس از رقابت خریداران بین قیمت ۴۶ هزار و ۹۰۰ ریال تا ۵۸ هزار و ۹ ریال معامله شد. به این ترتیب این محصول به طور میانگین ۴۹ هزار و ۸۳۵ ریال قیمت خورد.

۴۴۰۰ تن ورق گالوانیزه فولاد مبارکه نیز توسط معامله گران به قیمت میانگین ۶۸ هزار و ۹۳ ریال خریداری شد.

ورق قلع اندود این مجتمع فولادی نیز در حالی روی میز فروش رفت که قیمت میانگین آن ۹۴ هزار و ۹۷۲ ریال تعیین شد.

 

منبع
اقتصاد.آنلاین

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا