انرژی

حجم تجارت نفت آرامکو تا دو سال آینده دو برابر می‌شود

شرکت بازرگانی آرامکوی عربستان (ATC) انتظار دارد حجم تجارت نفتش در سال ۲۰۲۰ به شش میلیون بشکه در روز افزایش پیدا کند که ۵۰ درصد بالاتر از سطح فعلی خواهد بود.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، ابراهیم البوعینین، رییس و مدیرعامل این شرکت در کنفرانس نفت آسیا اقیانوسیه (APPEC) اظهار کرد:حجم تجارت نفت ما در حال حاضر ۴ میلیون بشکه در روز است و با توسعه انجام گرفته، هدف ما ۶ میلیون بشکه در روز است.

وی همچنین گفت: این شرکت بدنبال ایجاد ظرفیت برای تجارت گاز طبیعی مایع با استفاده از دفتر خود در سنگاپور به عنوان یک قطب تجاری است.

همچنین بخوانید

شرکت ATC قصد دارد دفتر اروپایی خود را در ژنو یا لندن افتتاح کند و همچنین قصد دارد در فجیره نیز دفتر برای مدیریت ذخایر نفت داشته باشد.

انتظار می‌رود شمار کارکنان دفتر این شرکت در سنگاپور تا دو سال دیگر به ۳۰ تا ۴۰ نفر افزایش پیدا کند.

به گفته البوعینین، پیش‌بینی می‌شود این شرکت از اجرای مقررات سوخت پاک‌تر برای کشتی‌ها در سال ۲۰۲۰ که از سوی سازمان دریانوردی بین‌المللی اجباری شده است، سود ببرد.

ابراهیم البوعینین از سال ۲۰۱۶ مدیر بازوی تجاری شرکت آرامکوی عربستان بوده است.

بر اساس گزارش رویترز، شرکت ATC در سال ۲۰۱۲ برای فروش فراورده‌های پالایشی و پتروشیمی تاسیس شد و در سالهای گذشته در راستای هدف آرامکو برای سود حداکثری، فروش نفت و فراورده‌های پالایشی غیرسعودی از پالایشگاههای خارجی را آغاز کرد.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا